fredag den 22. august 2014

På vegne af min arbejdsplads...

vil jeg gerne komme med et udspil til et stillingsopslag.

For helt ærligt...fordelingen er ikke fair. Mens de to gamle ældste mænd kan rende rundt og kigge og savle og grynte over yngre kvindelige ansatte, synes jeg måske jeg bliver snydt lidt, når der bliver ansat nye medarbejdere.

Er jo ikke ligefrem selv i målgruppen. Mildt sagt.

Så hvis jeg nu blev bedt om at skrive en jobannonce, ville det blive lidt i denne stil:

Medarbejder søges!

Vi forventer at du:

- Er en mand.
- Er mellem 38 og 45 år.
- Måler mellem 176 og 198 cm. i højden.
- Er skaldet eller mørkhåret.
- Har tendens til at svede meget på underarmene, og derfor altid har opsmøgede ærmer.
- Ikke er så overfladisk, at du lader dig skræmme af appelsinhud og fedtdepoter.
- Foretrækker rødhårede kvinder.
- Har humor.
- Smiler meget med øjnene.
- Er moden.
- Ikke vejer under 90 kg.
- Er single.
- Bor i Silkeborg.
- Er vokset fra primatstadiet.
- Har et empatisk menneskesyn.
- Sætter pris på knus og anden form for nærkontakt.
- Har det bedst med at rette mest opmærksomhed mod kvindelige medarbejdere på din egen alder.
- Har samarbejdsvillige læber.
- Og hænder.
- Er stabil.
- Har en smule erfaring fra køkkenfaget. (Oplæring kan dog sagtens finde sted).


Je...vi ser frem til at høre fra dig.