søndag den 17. august 2014

Og prisen for årets røvhuller går til...

latterlige fulde gæster til Regatta-festen her i byen.

Må I skvatte i havnen, må I blive spændt fast på skovlhjulet på Hjejlen, må I blive ramt af søvnløshed i otte uger i træk, må I få diarré midt i en fem kilometer lang kø på motorvejen, må I blive tvangsfodret med rullepølse, må I få hæmorider så store som IKEA-poser.

!!!!




Kom hjem fra arbejde i aftes. Møgtræt. Havde kun lige tid til at kramme sofaen ganske kort, inden jeg skulle sove og op på arbejde igen.

Men søvn skulle jeg så åbenbart ikke have. Fik en enkelt times søvn, og lå resten af natten og lyttede til bæhoveder ude på gaden, som skabte sig så meget, at man fik mistanke om, at de var stukket af fra en døgninstitution.
Forsøgte i desperation en søvnhypnosevideo på YouTube, men blev hele tiden forstyrret af endnu et sindslidende dumt svin (som havde en rede i nærheden, hvor der hvert 3. minut blev udklækket flere idioter) ude på gaden, som skulle teste sit stemmebånd.
Og da kl. blev midt på natten, overvejede jeg at stoppe min dyne ind i det ene øre, og trække det ud gennem det andet.

Ved fem-tiden lykkedes det mig at glide i drømmeland, men blev vækket en time senere ved lyden af en tomhjernet gås, der skreg som om hun var ved at blive parteret.
Følte det var min borgerpligt at tjekke om hun var ved at blive myrdet - og tog faktisk mig selv i at tænke, at det ikke ville være det største tab, hvis hun blev gjort tavs inde i en port.
Men nej, pigebarnet var ikke i fare. Hun var bare bundhysterisk og pisse sur på sin kæreste.

Og så tog jeg på arbejde. Var så træt på turen derned, at jeg følte jeg havde tømmermænd. Kunne fandeme lige så godt have taget min lever med på værtshus i nat, i stedet for at ligge vågen. Fornemmelsen var den samme, da jeg modvilligt skubbede dynen fra mig.
Blev dog heldigvis mødt af et stort krus ekstra stærk kaffe, som blev rakt imod mig rundt om et hjørne i strakt arm. Ellers tror jeg, at jeg havde parteret et eller andet. I stedet havde jeg lyst til at gnave i underamen af bar glæde. Aldrig før har kaffe smagt så vidunderligt.

Ej, men hvad helvede sker der? Den Regatta/det gøglermarked, har fandeme forvandlet byen til et freakshow.
Idioter der vælter samtlige cykler ude på fortovet, idioter der vælter skraldespande, idioter der skændes, idioter der sparker til de parkerede biler, idioter der hyler, idioter der råber.



Overboen kunne ikke engang få lov at cykle på cykelstien. En gammel krage vadede ud foran ham, og mente åbenbart - og jeg citerer - "At han måtte finde et andet sted at være. For det var jo Regatta".

Ja...din kost...det er Regatta. Men det er fandeme ikke fripas til at miste samtlige egenskaber til at begå sig socialt og bare være en grim dum krampe. Got it?

Hold kæft hvor er det skønt, at efteråret er på vej. Og at der er tre år til næste Regatta. Jeg skal så meget i gang med at samle æggebakker og lydilosere hytten og udvikle sømmåtte til fortovet.