onsdag den 4. september 2013

iPhone, iPad, iPod ~ iDon't give a fuck

Er da noget så gudsjammerlig træt af det skide æble, og den magt, som Apple har over især teenagerne.
De tror jo fandeme, at de forvandler sig til støv, hvis de ikke ejer et Apple-produkt. At verden går under. At de er forever alone, hvis deres mobil ikke har et irriterende æble bag på.

Jeg kalder det dumhed, når folk betaler overpris for f.eks. en iPhone, og begrunder det m.: "Jarrmen...jeg vil lizzom godt gi' ekxxxstra for kvalitet".

Indrøm dog, at du kun køber det for æwle-logoets skyld. Det har jeg da mere respekt for, end den der slidte argumentation om bedre kvalitet. For nej; så er den heller ikke bedre.

Ja, vi kører stadig æblediskussion herhjemme. Dog har vi formået at kravle lidt over primatstadiet. Lidt.
For Uglen kan jo under ingen omstændigheder leve uden en iPhone.
Jeg har ellers foreslået andre mærker, men så glor hun på mig, som om jeg er vadet nøgen ind i stuen m. en vibrerende buttplug monteret mellem ballerne, hvorefter den helt store klagesang starter m. de særeste argumenter.
Har prøvet at fortælle hende lidt om skaderne på sådan et æble, hvis det bliver tabt på gulvet. Men det er ligesom om, at hun periodevis mister hørelsen.

Vi taler altså om Uglen. Som jeg elsker helt ind bag hjertet. Men som altså har tabt ikke mindre end to bærbare computere. Fordi hun blandt andet falder i søvn m. den på skødet. Eller fordi hun snubler over den usynlige sorte ledning til laderen.


Men hun vil have en iPhone. Og konsekvenserne af at undvære, er åbenbart meget meget traumatiske. Faktisk så meget, at jeg næsten forbereder mig på at hun i morgen er forvandlet til dyster emo m. dødt sort hår, øjne m. mindre liv i end på en zombie, og så meget make-up, at selv Marilyn Manson ville sige: "Hør hov, skulle du nu ikke lige spare lidt på eyelineren? Det der er for meget."