fredag den 8. marts 2013

Jeg er nøgen

Nå ja, ét eller andet skal jeg jo bruge som overskrift.

Fredag. Weekend. Skal simpelthen sove så ækelt længe i morgen. Trænger til det. Skal guderne da lige vide. 
I forgårs blev jeg vækket midt om natten af latterlige banearbejdere der sleb skinner. Og bagefter holdt kaffepause udenfor for mit soveværelsesvindue. Mindes selv, at jeg lå vågen i evigheder. Gråstænkts version er noget anderledes. Ifølge ham foregik det således:
Han var oppe at tisse, (noget der kommer m. alderen), kom tilbage i sengen og nussede mig i håret, hvorefter jeg så vågnede:

Mig: Hvad er det der larmer?
G: Det er dine venner der sliber skinner. Sov nu bare videre.
Mig: Fuckhoveder.

Hvorefter jeg så åbenbart sov m. det samme. Husker det ikke. Men rart at vide, at jeg er også er ucharmerende når jeg halvsover. 

I nat var den så gal igen. Ikke m. skinneslibning. Med derimod slibning af Gråstænkts stemmebånd. 
Var ganske få tanker fra at presse en pude over hans ansigt. Blidt. Men bestemt. 
Lød fandeme som en ihærdig motorsav der var i gang m. at klippe et 22 meter højt grantræ i Bonzai-style. gren for gren. Puffede og sparkede ham diskret. Og så var der stille...og så lå man der og klemte øjnene sammen og forsøgte at falde i søvn på rekordtid. M. stress og det hele. Og 20 sekunder senere var den gal igen.  

(Øjeblik...henter lige rødvin)


Wine in a box! Gotta love it. Så kan man tage et enkelt glas ad gangen. Uden at skulle kassere en halv flaske vin, fordi man ikke fik den drukket.
(Som om...Vin bliver sgu aldrig for gammelt her i hytten. Er tæt på at den ikke engang når at lagre færdig på fadene, inden den kommer indenfor dørene). 


Nå, ellers en anderledes uge. Fik en mail. Fra radiovært. Er blevet inviteret i studiet. Sådan for at se når de laver deres show. 
Er i hvert fald hvad de siger. For at lokke mig. De har lovet, at der ikke kommer en mikrofon op foran min mund. 
Personligt er jeg bare uendeligt glad for, at de sender om morgenen. For var det aften, ville jeg kunne lefles for m. vin og procenter. Og ville være nødt til at flytte til en anden kommune ugen efter, fordi jeg i en brandert fik afsløret lidt for mange detaljer om mit pinlige liv. 
Men jeg gør det da. Tror jeg nok. Altså...besøger dem. Er jo pisse nysgerrig. Og åbenbart altid til fals for smiger. 
(Og så har de altså et par cd'er i studiet, som jeg enormt gerne vil gemme af vejen)



(Gad vide om jeg kan lokke dem i et par politiuniformer?)