mandag den 29. april 2013

Rødhætte vs. ny computer vs. fingre m. forhøjet bmi

Jaarrrrh maaaaaaan! (Udtal m. bombay-accent). Første indlæg fra ny computer.

JEG ELSKER DEN!

Men...fede fingre m. sundhedsskadeligt bmi har lidt problemer m. at ramme tastaturet rigtigt. Faktisk har det taget mig flere minutter at skrive ovenstående, fordi jeg konstant rammer forkert. Tastaturet sidder lidt anderledes. Og er mere følsomt. Får konstant byttet rundt på æ og ø. Og mange andre taster...

Men gud i himlen, hvor jeg dog elsker den allerede. Har meldt ud til familien, at jeg ikke er til stede. Jeg leger.
Ej men...vildt blæret at kunne sidde og slide [slajde] skærmen. Ligesom på en smartphone. Det finder jeg stor morskab i. M. lydeffekter, of course.

"Weeee.....weeeee.....swujs....swujs....weeeeeeee"

Og så er der apps! Blev sådan cirka lige så ellevild, som når en mand langt om længe får overtalt konen til analsex. Kom til at juble lige lovligt længe, da jeg opdagede at jeg kunne hente Bubble Shooter. Ja, man kunne faktisk fristes til at sige, at en bølge af ekstase flød gennem kroppen på mig. Næsten helt seksuelt.
Men kun næsten.

Og mens jeg husker det, bliver jeg nødt til at få lavet en "Note-to-self". Baseret på tidligere erfaringer. Så denne computer får bedre behandling end de tidligere.

Rødhættes Computer Note-to-self:

- Ingen drikkevarer tæt på tastaturet.
- Ingen cigaretter. Aske mellem taster er bare ikke skide optimalt.
- Ikke downloade noget fra skumle sider.
- Hold havregryn m. mælk og sukker langt væk fra computeren.
- Ingen rugbrødsmadder i nærheden. Taster begynder at knase, når der ligger madrester og krummer dernede.
- Aldrig aldrig aldrig (!) tørre computer m. hårtørrer, som åbenbart har fået mindre kortslutning og derfor blæser m. luft der er 98 grader varmt.
- Lad den op. Og tag så opladeren fra, så batteriet holder længere.
- Cola klistrer. Og sender tastatur i undtagelsestilstand.
- Drej hovedet væk når du nyser. Sekreter bør virkelig ikke komme i kontakt m. tastatur og skærm.
- Hent opdateringerne. Jo, de er vigtige!
- Ikke downloade noget fra skumle sider.

Og for at demonstrere hvor skidt det går m. at ramme tasterne korrekt, fordi alt er flyttet liiige en tak til venstre, vil jeg slutte af m. at skrive i sædvanlig fart og rutine...og håndplacering. Uden at rette.

Hej. Dette er så den akustiske version af Rødhættes blog- hvor jeg slet ikke må rette i det jeg skriver, men hvor jeg faktisk bare skriver som jeg plejer-. Og hvor er det dog bare typisk. Nu g¨år det faktisk nogenlunde godt i modsætning til f'r, hvor jeg virkelig havde fingeren på "delete<2 konstant-. 
Men jeg skal nok lære det- Giv mig en uhes tid, s¨å er jeg inde i ny rutine igen. 

Kyskysse mø'sse-.