torsdag den 7. februar 2013

Frosthætte

Én arbejdsdag tilbage. Så er der vinterferie. Og kulden har allerede indfundet sig i min krop. Fryser helt grotesk meget. Kan næsten mærke hvordan hårene forsøger at flygte ud gennem huden.
Startede ellers fint i morges, og gik så galt 2 timer efter jeg var mødt. Ekspederede en kunde, og blev pludselig overmandet af en bølge af kvalme. Og så har jeg sådan set frosset lige siden.
Havde ellers pralet m. i går, at jeg slet ikke var blevet ramt af influenza, på trods af at 88% af min omgangskreds har været nede at ligge.
Men lad os nu se. Er jo slet ikke sikkert, at mavepine, kuldegysninger og hovedpine betyder noget. Kan sikkert soves væk.
Men m. mit held, skulle det sgu ikke undre mig, hvis vinterferien ender m. at blive brugt m. et termometer i røven.

Teenagerne skal til skolefest. Og ved I hvad der er rigtig skønt? Det er at de er blevet så store, at de ikke gider at have forældrene med. Magter simpelthen ikke at skulle sidde på en hård plastikstol og lade som om, at man synes skolekomedien er pissegodt lavet. Og da slet ikke når det ikke er ens egne børn.
Stakkels mine forældre...Da jeg gik i 3. klasse (tror jeg), gik jeg til blokfløjte.  Jeg var så vild m. det, at jeg drømte om at blive Michala Petri. Jeg har ikke tal på alle de timer, hvor jeg sad inde på mit værelse og optrådte for et fiktivt publikum på den spytfyldte fløjte.
Mit glansnummer var Kattejammerrock. Og tro mig; det var jammer. For jeg var jo autodidakt fløjtespiller. Behøvede ikke noder. Det lå helt automatisk i fingrene. Mente jeg i hvert fald selv.
Set i bagspejlet, så fatter jeg ikke, at jeg ikke blev bortadopteret.

Dagens optur:
-Varm kaffe
-Kakao

Dagens nedtur:
-Havde bukser på på arbejde. Og sort top der dækkede røven. Og kort cardigan. Ville lige trække toppen ekstra godt ned over røven. Og så revnede den...Altså toppen. Helt op til lænden. Stof delte sig simpelthen, og flapperne lagde sig demonstrativt over hver sin balde. Det har bare ikke fremhævet noget godt!
Fandt alt for sent ud af, at jeg da bare kunne tage to forstykker på. Så skide være m. at jeg lignede noget, som Blå Kors havde kastet op på.

Dagens "Hvad fanden er nu det for noget?":
- Da jeg trillede ind mod baggården, så jeg noget gult v. husmuren ude v. fortovet.



Hvad fanden sker der for det? Skulle dét være morsomt? Er det en vittig sjæl fra EnergiMidt, som lige ville gnide lidt salt i såret, og sørge for at jeg ikke glemte skyhøj regning? På over 12.000,-?
??!!