torsdag den 24. januar 2013

NU stopper galskaben fandeme

!!!!

Ordet racisme er blevet et ord, som man bare slynger ud i alle retninger. Uha nej, vi må dælme ikke være uenige. Og slet ikke m. dem der har mere farve i hudkuløren. For så er man racist.
Det er til gengæld helt i orden at gøre grin m. tyskere. (Okay...det er det faktisk).
For få dage siden, var der muslimsk sammensmeltning over satireserien på DR2. Nu er det Lego det går ud over.

Læs artiklen her

Østrigske tyrkere beskylder Lego for racisme. De mener, at 'Jabbas Palace' - Legos model af Star Wars-figuren Jabbas hjem, er inspireret af moskéen Hagia Sophia i Istanbul. Desuden mener de, at de medfølgende legofigurer afbilleder asiatere som mennesker med 'bedrageriske og kriminelle personligheder'.

Slap dog af, for helvede! Det er Lego! Legetøj til børn og barnlige sjæle. Ikke en krigserklæring.
Nu må det eddermanme stoppe. Hvad bliver det næste? At Pacman bliver forbudt, fordi de spøgelser der jagter den arme Pacman, ligner hurtigløbende burkaer?
Skal svenskerne så også gå amok, og lægge san an mod Mattel, fordi Barbiedukkerne afspejler de svenska flickor? Skal tyskerne gå i selvsving over Barbapapa?
Og skal jeg true m. bål og brand over Finland, fordi Mummietroldene har en sær lighed m. mig?

Jesus christ! At tage sig sammen. Gevaldigt.


8 kommentarer:

  1. du virker tit meget rasistisk dine indlæg. fx skrev du neger den anden dag. det er rasistisk.

    det hedder ikke neger men farvede mennesker.

    ligesom det ikke hedder negerboller mere men flødeboller.

    SvarSlet
  2. Racisme sidder i personligheden. Ikke i ord, som pludselig er politiske ukorrekte. En god negerbolle er den m. kokos. Black & white.
    Faktisk er du mere diskriminerende end jeg er :)

    SvarSlet
    Svar
    1. farvede mennesker er det rigtige betegnelse og det hedder ikke negerbolle mere! det ord er afskaffet af sprognævnet.

      det er dybt rasistisk at sige negerbolle og du taler ned til menesker.

      Slet
  3. Sprognævnet har heller ikke "rasistisk" i deres ordbog:)

    Negerbolle fungerer fint for mig. At du så konkluderer jeg er racist så den baggrund, siger vist en del mere om dig, end det gør om mig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. du er rasist fordi du bruger en nedsættende betegnelse om en ting og om nogen mennesker.

      du burde dømmmes efter §266 b!!!!!!!!!!!!!

      Slet
    2. Og du er tydeligvis ikke rask. Kys kys.

      Slet
  4. "Farvede mennesker"? Nu findes vi jo trods alt i mange nuancer, så det er jo et vidt begreb. Ordet "neger" er ikke en skid racistisk, men mange hystader vil gerne have det til at lyde sådan. De skal passe på, de ikke bliver kvalt i deres glorier.
    Og hvorfor i alverden skal det hedde en flødebolle, når sådan en fætter aldrig har set skyggen af fløde?!

    Nu vil jeg sætte mig hen og drikke en dåse negersved og æde mine jødekager.

    SvarSlet
  5. Nogen af jer er fandme åndsvage at høre på.. Hvad så om ordet negerbolle er fjernet.. det bliver det da ikke ukendt af..

    Og det kan da aldrig være racistisk at sige. Jeg vil gerne have 2 Negerboller, for det er dem jeg bedst kan lide, altså de brune.

    Hvornår er det blevet nedværdigende at sige Neger.. det er kun en betegnelse for brune mennesker. Vi har mange her på Gran Canaria, jeg kender ingen der anfægter det ord. Det er kun en præsition af hvad slags menneske man taler om. Så ved man da at det ikke er en Kineser, må man så heller ikke kalde dem for Gule.
    Bare vent til de kommer fra Mars . der er de grønne. hæhæhæ

    SvarSlet