søndag den 9. december 2012

Er officielt en sur gammel krampe

Før jeg mødte Gråstænkt, og når mine børn var hos deres far hver anden weekend, lagde jeg m. største glæde hus til en masse gæster og promiller. Og højt musik. Og høj latter.

Nu er jeg gammel og grumpy. Og bliver meget sammenbidt, når overboen holder fest. Hvilket hun yderst sjældent gør.
Men i aften vælger hun så at teste hvor højt hendes Jem & Fix højtalere kan spille, og hvor meget bas der kan komme på. Hun har desuden besøg af nogen m. verdens mest irriterende stemmer, som står udenfor og gjalder. Foran vores soveværelsesvindue.


!!!!

Har sådan en lyst til at flippe skråt. Men ved jo godt, at andre godt må holde fest. Også selv om jeg officielt er gammel og mavesur.
Men for fanden! Jo senere klokken bliver, jo højere skruer de op. Og jeg skal ligesom tidligt op i morgen. Hvilket hun selvfølgelig ikke kan vide.
Men jeg kan bare mærke, at jeg er utilfreds helt ind i mit inderste. Og pisse dobbeltmoralsk. Har jo ligesom selv været der. Mange gange. Mange timer.

Men det er bare noget andet.


Gu' er det ej.

Nej. Men nu er dette min blog. Ergo må jeg godt brokke mig.

Og udstille mig selv som en gammel tør hyæne.

Og? Det løb er ligesom kørt for længe siden.




Og én ting er hendes dårlige musiksmag ud af de elendige discounthøjtalere. Noget andet er at jeg ikke engang kan gå en etage ned, og få ro der.
Næehh nej, for så skal jeg fandeme ligge og høre på gåsestemmer ad libitum. Klods op af soveværelsesvinduet!

Magter det ikke. Og hvis det ikke var fordi herpesudslæt efterhånden ligner pest, så var jeg drønet derud og skældt ud.
Og jeg synes måske det, trods alt, virker lige forkrampet nok, hvis jeg begynder at hamre på vinduet.

Gangnam Style mig et vist sted. Helt op i tolvfingertarmen.