onsdag den 28. november 2012

Sirenevarsling

P(isse) M(øg) S(ur)


SIGNAL 1 – varsling - GÅ INDEN DØRE
Tonen stiger hurtigt, og falder langsomt igen. Signalet varer i alt 19 minutter.


Gå inden døre. Luk døre, vinduer og ventilationsanlæg. Vær opmærksom på om mennesker omkring dig ved, hvordan de skal forholde sig.

Lyt til Danmarks Radio eller TV2. Her vil du få at vide hvad du skal gøre - fx. ved atomkraftuheld, PMS-udslip,kemisk udslip eller stormflod.



Jeg har pms! Hader ret mange. Og er lidt sensitiv.

Har lige hentet en stor chokoladejulemand. I ekstra god tysk imiteret kvalitetschokolade. Som skal dæmpe sindsstilstand.
Man véd bare at man afslører sig selv, når man i Fakta smider Panodil, chokolade, Tampax og kleenex op på båndet.
Vil jeg skide på. Bliver ret egoistisk når pms'en sænker sit klamme væsen over mig.
Udover trang til billig mælkechokolade, så kan jeg faktisk tude over tv-reklamerne. Eller endnu værre: Americas Funniest Homevideos. Og som prikken over i'et, synes jeg bare at Michael Bublé er soundtracket til mit liv.

Gik ned på nederste etage for at ordne vasketøj, fik øje på min seng, og skulle bare lige ligge i fem minutter. Som så blev til 1½ time.
Kæft jeg sov godt. Men jeg hader at sove om dagen. Skal bruge mindst en time på at komme til mig selv igen, og finde ud af hvilken tidszone jeg befinder mig i.

Og nu har jeg mini-veer. Og ømme bryster.
Bakker over mig selv m. vinterdæk, hvis jeg også får menstruationsmigræne. Dét magter jeg bare slet ikke.

Gud, hvor har mænd det nemt på det punkt. Og jeg glemte at købe cola...