onsdag den 4. juli 2012

R.I.P Elkedel.

Har fået aflivet min elkedel ved et uheld. Glemte at fylde vand på den efter jeg tømte den i morges. Og så kom jeg vist til at trykke på on-knappen. Så nu varmer jeg vand i mikrobølgeovnen.
Har fandeme stået som den lille elektriker i en evighed, og forsøgt at genoplive. Den har fået små tryk, den har fået store tryk. Den er blevet rystet og vendt på hovedet. Men nej.
Så da jeg endelig fik varmet mit vand på anden måde, fejrede jeg det lige ved at hælde youghurt natural i kaffen. Hvorfor fanden ligner de kartoner også sådan hinanden? Nå, men den smager fint.

Er gået amok med den der Endomondo-app. Pruster og stønner som en hvalros gennem de jyske skove i mine virkelige elendige sko. Så gæt hvem der er vendt tilbage?
Yes.
Mr. Fascitis plantaris calcanodyni. Also known as: Hælsporen. Hvilket medfører en gangart, som den nabo vi havde da jeg var barn:
Gyda. Jo jo, det hed hun. Der var flow i lemmerne, når hun gik gyngende afsted fra side til side. Næsten som en tumling.
Gyde var nu en elskelig dame. Hun var bare verdens dårligste bilist. Fordi hun brugte styrke månekikkert. Men lægen nænnede ikke at sende hende op til ny køreprøve. Så det kostede mine forældre en hæk. Og hendes egen hund måtte også lade livet, fordi hun bakkede hen over den.
Aldrig før er der set en rød Opel Kadett køre så stærkt i 2. gear, som hendes gjorde. Det lød som en mini jetjager, når hun kørte mod staden. Tror faktisk ikke at 3. og 4. gear nogensinde blev brugt.
Men sød, det var hun. Også når hun inviterede på hjemmelavet hindbærsaft med masser af proteiner. For grundet de stærke brilleglas, kunne hun ikke se alle ormene i bærrene.

Så er det i morgen! Det endegyldige farveller og prost til tyskerchef. Er du gal jeg skal brænde asfalt af på cyklen på vej hjem. Burn-out! Damn, det bliver godt. Gider ikke tage farvelgave med til ham. Gav godt nok yndlingschef en gave, men den havde hun så også fuldt ud fortjent. Tyskeren får nada. Ikke engang et knus.
Åh gud nej...hvad hvis han vil give knus? Ej...det vil han sgu ikke? Vel?


Kunne selvfølgelig give ham Lademanns Lægeleksikon?



Apropos grim tysker, så holder banetyskerne igen udenfor mit vindue nu. Og dytter! Det ER sgu personligt.