Jeg har fået nok. Af dårlige reklamer. Og undrer mig virkelig over hvorfor reklamebranchen er stoppet med at ansætte folk med humor.
Først kom gåsen der reklamerede for Always hygiejnebind. Hende der sad med maniske store øjne og messede: "Prøøøøøøøv dem. Bare prøøøøøøøv dem".
Så kom Brobizz-Sanne, som i realiteten sagtens kunne have flere selvmord på samvittigheden, fordi folk får PTSD når de kører over storebæltsbroen og flashback til hendes ulidelige stemme, hvorefter de vælger at hoppe ud fra broen. Meget symbolsk.
Og så kom Leasy. Med deres virkelig irriterende personer: Luffe og Sanne/Sjanni. Dummere mennesker findes næsten ikke. Og de er jo omtrent lige så sjove som Linie 3 og Cirkusrevyen. Hvilket vil sige: Som i overhovedet ikke!
Så nu har jeg sendt en mail til Leasy og afventer spændt svar. Her er hvad jeg skrev:
Hej.
Jeg har sikkert ikke sendt dette til den rette person, men går ud fra at mailen kan blive sendt videre til rette vedkommende.
Undskyld..men, hvad sker der for jeres tv-reklamer med de to utrolig irriterende mennesker?
Hvem er bagmanden bag den reklame? Hvilken reklamemand/kvinde har dog tænkt: "Så er den sgu i kassen! Seerne vil elske den! De vil brøle af grin".
Nej.
Det er da det mest irriterende jeg længe har set. (Med undtagelse af Brobizz-Sanne, som burde kastes ud fra den Storebæltsbro). TDC har succes med deres nøgne mennesker. Søs og Kirsten havde succes med deres parodier på sære typer. Men Luffe og Sanne(Sjanni?)? De er da hadeparret over dem alle. Typerne som man ville hade at have som naboer.
Luffe er den type som til familiefester fortæller den ene forældede vittighed efter den anden. En virkelig irriterende onkel.
Jeg er klar over at reklamer er ment som: At folk skal huske produktet/firmaet. Og tillykke; det er lykkes for jer. Desværre husker man det udelukkende med krummede tæer.
Så jeg har et forslag til jer. I kunne lave en ny reklamefilm. Med en gammel dement dame ved navn Geena Talia. Som har ældreboligen proppet med Leasy-produkter, fordi hun pga. sin demens ikke kan huske hvad hun har bestilt tidligere. Den skal selvfølgelig køre som en serie/føljeton, hvor man til sidst ser fogeden banke på hendes dør, fordi hun har glemt at betale afdrag.
I kunne også lave et reklamespot med noget med et museum. Hvor jeres produkter står, når folk har betalt sidste afdrag. For let's face it, efter 143 afdrag og computeren endelig er betalt ud, er den jo nærmest et vintage-klenodie. Sådan bare for at virke troværdige. I modsætning til Luffe og Sanne/Sjanni, som i den grad er kandidater til at medvirke i Luksusfælden på TV3.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Rødhætte.