søndag den 8. juli 2012

Live update fra sofaen.

Gråstænkts børn er ankommet. Yngste er et sted i hytten. Ældste er på www, gætter på der spilles Tetris, efter lyden at dømme på tastaturet.
Gråstænkt er vist også på www, og jeg ligger og fedter med Anna & Lotte hænderne på mobilen.
I baggrunden kører "Den som dræber" på tv'et. (Vi er for dovne til at skifte kanal) Hold kæft en gang lort. De snakker ligesom dem i en Nils Malmros film. (Hjerte rimer på smerte).

Nå, men ellers noget nyt?

Ja.

Har modtaget sure beskeder fra gnavne hjemmeværnsfolk efter min lille analyse og vurdering af dem. Og er blevet semi-inviteret til informationsmøde.
Kan desværre ikke den dag.
(Gad vide hvordan de har fundet vej til mit lille hjørne af internettet?)
Men de er som sagt sure på mig. Siger jeg har fordomme.

Ja, og?

De bliver holdt i live hver gang jeg møder dem i et lyskryds, svingende med en lysstav og med svedperler i skægget. Sgu da ikke min skyld at de fremstiller dem selv på en tåbelig måde.
Og uanset hvor mange beskeder jeg modtager med argumenter om hjemmeværnet og dets store funktion, så ændrer det ikke noget ved fakta: At de ikke er rigtige soldater.

Det rigtige militær derimod. DEM har jeg respekt for.

B.S er et rigtigt mandfolk. Og vores allesammens Frede. <3