mandag den 2. december 2013

Live-rapport fra rottehytten

De er begyndt at grave. Kloakmændene. Finally!


 Og panikken er komplet hos mig. Er faktisk lige før jeg tror, at rotterne gnaver sig gennem min hoveddør.
(Har bedt Uglen om, at vi IKKE åbner vinduer mens arbejdet står på.)
Det bankede på døren tidligere, og jeg forventede faktisk at se en flok rotter med en træpind over skulderen med en lille tøjbylt for enden.


Det var børnenes far... Dog uden pind og bylt.

Jeg har placeret tunge ting i håndvaskene over afløbet. Sådan I véd...for at rotterne ikke kan mase sig op den vej. Ret besværligt at flytte alt det lort, når der skal vaskes hænder og vaskes op. Men sådan ER det bare pt.
Og så er der toilettet. Som nærmest er en genstand fra en gyserfilm. Kan nærmest høre "whiwhiwhiwhiwhi" lyd, når jeg nærmer mig det. (I ved...den der lyd fra f.eks. Fredag d. 13. filmene).

Også hér har jeg taget mine forholdsregler. Det er ikke nok for mig at holde brættet nede. Så sådan her ser det ud på vores badeværelse:



Jamen for fanden...


Nå...vi snupper en kort liste.

Antal ups i dag:
1. Kom til at græde i arrigskab og det gik ud over en tallerken. Var virkelig virkelig ikke meningen. Skammer mig nærmest over mig selv.

Antal prutter:
Uoverskueligt. Opgav at tælle. Men firmabilen bliver aldrig sig selv igen. Har været på penicilinkur, og der har været en bivirkning. Skal jeg love for.

Antal øjeblikke af selvmedlidenhed:
30. Mindst. Penicilin var nødvendigt. Følte hele kraniet var inficeret af betændelse. (Mrmm). Så har ligget en del i sengen. Og har fået set ret meget Master Chef.

Hvad fanden sker der for:
Den der massesorg på Facebook over ham der Paul Walker? Bevares, det er da synd når nogen dør. Det er det altid. Men hvor synes jeg faktisk, at det virker så plat at gå i selvsving med R.I.P'er.
Og hvad med hans ven? Der også døde? Fortjener han ikke bare et enkelt R.I.P? Selv om han ikke er kendt?

Hvorfor:
Anede jeg ikke, hvem pokker ham Paul var? Spurgte jeg mig selv om tidligere. Svaret er, at jeg ikke magter at se den type film, som han har spillet med i.

Gad vide:
Hvor mange af de sørgende på Facebook, faktisk kendte til manden, inden han døde? Eller om de bare sympati-masse-sørger?

Gider nogen!:
Proppe 9 kg. vat i kæften på Celine Dion? Og hvordan er det muligt, at hun kan være så skinger og nasal på samme tid?
Desuden burde "My heart will go on" virkelig slettes fra jordens overflade. For altid.

Julestemning i hjertet:
Årrh! Helt og aldeles til stede!