torsdag den 31. maj 2012

Liverapport fra hytten.


Nå, sidder placeret i sofaen, og kan slappe helt af. Min dejlige søn har spurgt, om han ikke måtte stå for aftensmaden. Sådan noget takker man ikke nej til.
Gråstænkt sidder og ser noget om flykatastrofer, søn og datter er pt. på wow-server, så der er lige tid til en liste:

Dagens optur:
- Har fået to flasker vin med hjem fra job. Vin er godt. Gratis vin er bedre.
- Har været på vægten. Efter jeg genoptog projekt "Fra hval til hvepsetalje" for ca. to uger siden, er der forsvundet 5,1 kg. 
- Har af min chefs ven fået den fineste gamle kuffet. Læderkuffert med ægte gamle vintage klistermærker fra alverdens lande. Planen er at den skal monteres på taget af min hippiebil Bjarne. Gråstænkt ER sat på sagen.
- Det er weekend!

Dagens nedtur:
- Solskoldningen af underben er nu nået til "for helvede det klør" stadie. Og Gråstænkt er ikke så nem at lokke til at klø dem.
- Jeg savner min bærbar.

Men det er da altid noget:
- at bærbar er afleveret hos kollega til Gråstænkt, som vil forsøge at redde vigtige ting.
- at han måske - kun måske - kan skaffe mig en erstatning.

Jeg magter egentlig ikke:
- at Medina skal give koncert her i byen på lørdag. Må holde terrandadøren lukket. Udendørsscenen ligger tæt ved mit hjem. Magter ikke at høre hendes brægen.
- at barbere bagben så tit.

Er sikker på:
- at publikum til ovenstående koncert kun er mænd, som kommer for at se hende i undertøj. Kvinden kan jo åbenbart ikke optræde i andet. Ville klæde hende bedre med et par lange ører på issen. Så ville æsel-looket være komplet.

Gad egentlig godt, at nogen sagde til mig:
- Hvor har du smukke lange ben.
- Sikke nogle øjenvipper. Er de ægte?
- Du kan sagtens gå i ærmeløs top.

I virkeligheden ville det nok lyde:
- Ej! Du har samme benlængde som min søn! Han blev lige målt i går til 8-måneders undersøgelsen.
- Dine øjenvipper ligner flueben. Fra en dværgflue.
- Vil du låne et sjal?

Det må være mindst 33 år siden, at:
- jeg havde flad mave.

Jeg er ikke ligefrem stolt af, at:
- jeg har skridsikre lår. Nothing gets through them. Nothing! De er nærmest siamesiske tvilliger.

Glæder mig til:
- at besøge dejlig veninde i morgen.
- at sove længe lørdag.
- hyggeaften med sød kollega næste lørdag. Først tager vi på arbejde og fodrer 100 socialdemokrater af.  Bagefter fejrer vi at vi har fri med ost og vin. Ad libitum.

Margrethe Vestager:
- burde få sig en frisure i stedet for den playmobilfrisure hun har anlagt lige nu.