onsdag den 30. maj 2012

Havregryn m/mælk Vs, Bærbar computer.

Dovenskab hævner sig.

Kom balancerende med et glas vand, et krus kaffe og en skål havregryn med mælk i morges. For man orker jo ikke at gå to gange, vel?
Og mens jeg nok så fint lænede mig over min computer for at sætte kaffe og vand fra mig, stod jeg lige så fint og hældte gryn og mælk ned i tastaturet.
Ej men, hvor dum kan man være i sit eget hjem?
Skyndte mig med det samme at vende bunden i vejret på maskinen og dunke den let i ryggen, så havregryn og mælk og sødemiddel kunne falde ud på spisebord i stedet.
Og så hentede jeg hårtørreren og sendte tasterne i sauna.
Og så var det at jeg begyndte at skrive på computeren. Hvilket ikke gik ret godt. Mildt sagt.
Uheld medførte åbenbart hjerneblødning i tastatur. I hvert fald skrev den npfguw, når jeg tastede på "j". Og når jeg trykkede på backspace, skrev den en masse tal.
Min søde søn kom mig til undsætning med eksternt tastatur, og så gik jeg glad på arbejde. Problem solved. Nu havde jeg bare en bærbar med accessories.

Nej,

Da jeg kom hjem og tændte den igen, havde hjerneblødningen bredt sig. Skrivebordsikonerne så sære ud. Flere af tasterne havde opgivet livet.  Blandt andet "@", hvilket er ret problematisk. Så googlede jeg snabel-a og ville kopiere tegnet. Men ak, højreklik duer heller ikke længere.
Lige nu sidder jeg ved Gråstænkts computer, og må konstant rette tastefejl, fordi mine Anna & Lotte hænder ikke er kompitable med tastaturet på en 10" computer.
Og imens står den semi-afdøde i spisestuen, og uploader en helvedes masse billeder til Facebook. (hurra for autologin til fb). For jeg kunne ikke uploade dem til f.eks. Picasa. Det krævede et login til min gmail. Og @ duer jo ikke.

Når jeg engang får en ny computer, må jeg jo bare erkende, at jeg ikke er voksen nok til at have madvarer og drikkevarer i en radius af 500 meter fra computeren.

Det er en trist dag. :(
Først nu ved jeg hvor mange ting jeg har liggende på den skide maskiine, som betyder så meget for mig.

Havregryn m/mælk Vs. Bærbar computer: 12-0