søndag den 13. maj 2012

Girl with curves.

Debatten raser et andet sted på nettet: Hvad betyder det, når man siger, at en kvinde har former?
Er det et andet ord for buttet? Tyk? Eller noget helt tredie?
Det er op til den enkelte at definere. Og nu gør jeg det på min egen måde.

Jeg er som sagt i gang med at tabe mig. Der er røget lidt over 20 kg, og jeg er ikke færdig. Men det er tæt på. Og når jeg når målet, så er mit bmi stadig ikke indenfor normalen. Men jeg er egentlig ret ligeglad.
Jeg bliver 37 år. Løbet er ligesom kørt mht. at få en spændstig stram krop med total flad mave. Det har jeg vist ikke haft siden jeg var 12. Mit mål er at få fremhævet de former, som JEG har anlæg for. Og på trods for et selvværd på størrelse med Lebbe-Lones hjerne, så ved jeg, at jeg ikke er helt grotesk. I hvert fald efter min smag. Og det er det eneste der betyder noget.
Der vil være mange mænd og kvinder, som vil mene, at jeg er for tyk, når jeg er færdig med at tabe mig. Og den mening må de hjertens gerne have. Det der tæller, er om jeg kan lide hvad jeg ser.

Der er mange mænd der tænder på kropstyper i stil med dette:


Og fred være med det. I mine øjne er det bare ikke en smuk kvindekrop. Ikke når der ikke er talje. Og den kan jeg simpelthen ikke få øje på her. Feminin er noget helt andet. Det ligger i meget mere end selve kroppen. Det ligger også i høj grad i hår, tøjstil og ansigtstræk. Men selve kroppen synes jeg ikke er feminin.

Min krop er meget tæt på at ligne denne.





Om få kilo er jeg der, og jeg har det faktisk rigtig godt med at se sådan ud. Var jeg lesbisk, ville det helt klart være sådan en krop jeg vil blive tiltrukket af. Og jeg kan stadig falde i svime over den H&M reklame, som Anna Nicole Smith engang lavede. Så min definition af at have former, er helt klart ovenstående.
Andre mener at sådan en krop er liiiige frodig nok, og igen: Det er helt okay. Man er gudskelov fri til sin egen mening.


Dog MÅ jeg indrømme, at der er en ting, som jeg misunder hos kvinderne på de første billeder. Og det er stramme lår, der ikke gnider sig nådesløst mod hinanden og efterlader sig et smertehelvede pga. tyndslidt hud. Det er dælme nogle år siden jeg sidst har prøvet den fornemmelse.
Men det kunne svømingen muligvis hjælpe på?

Og så er jeg tilbage i overvejelserne om den der badedragt.