fredag den 4. maj 2018

Små gryder har også ører

...og det er pisse irriterende, for jeg har så meget behov for at rase ud. Og det kan jeg ikke. Ikke her, hvor jeg helst ville.  Fordi det er arbejdsrelateret. Så inden jeg går videre, nøjes jeg med en gif. Eller fire.









Sådan. Det var rart på den passiv-aggressive måde.



Mens andre bloggere (dem, der faktisk er aktive og dem der er smarte), anmelder fine skønhedsprodukter (jeg er hverken aktiv eller smart. Faktisk nærmere passiv og ualmindelig kikset.)
anmelder jeg noget mere jordnært. So to speak ...


Offentlige toiletter. 

Til stor utilfredshed fra byens borgere her i Korsbæk, har vi fået et nyt torv. Og på det nye torv er der kommet en toiletbygning.
Normalt undgår jeg offentlige toiletter. De er simpelthen for klamme og jeg KAN ikke sidde på et lunt bræt. Men når man lider af irritabel tyktarm (det er ikke kun temperamentet den er gal med), så sker det altså, at man må træde over sine principper og træde af på naturen vegne i det offentlige rum. Med mindre man vil skide i bukserne, selvfølgelig.

Så det sker (få gange om året), at jeg bliver nødt til at udsætte offentlige toiletter for noget, der mest af alt minder om en Labrador, der har ædt 300 gram Marabou.
Sidst var det i Føtex - i går måtte jeg træde væk fra køen i Føtex til kundetoilettet, fordi jeg var uhyggelig tæt på at få lukket bagerafdelingen ned. (Virkelig også lækkert at placere toiletterne der. Så kan man stå i kø med Le Mans mave ved siden af kunder, der bare gerne vil have en Othellolagkage med hjem).
Man skider ikke i bukserne. Og slet ikke foran bageren.

Så jeg besluttede mig for at afprøve de nye toiletter på Torvet.  Med anstrengt gangart og begyndende svedperler i panden, satte jeg kurs mod Hitlers Shithouse. (Den ligner virkelig noget, som Hitler har banket op i nattens mulm og mørke. En sær kontrast til det nye fine Torv at placere en betonbunker midt i det hele).


Åbnede døren, trådte ind og ...





Det var de mest bizarre toiletter jeg længe har set. Jeg ved ikke hvem der har designet dem, men vedkommende må virkelig selv have en mærkværdig røv.


Jeg kom til med det samme. Fik en plads med det samme. Fin service. Intet at udsætte på det. Men så hev jeg strømpebukser og trusser ned og satte mig ... og hér blev det sært. Sædet var udformet så bredt, at det føltes som at skovskide. Ballerne blev i dén grad tvunget i hver sin retning og så var der ellers fri passage ned i det, som mest af alt mindede om en oval vaskebalje.

Det var mærkeligt.

Samlet bedømmelse:

Rummet: 💩💩
Ret lille, men okay. Kunne godt være lidt mere oplyst. Og lydisoleret. Naboen havde også dårlig mave, kunne jeg høre.

Håndvask: 💩
Det er en ommer. Pisse uhygiejnisk. Man skulle trykke på touch-knapper for at få sæbe og vand. Yummi. Og så kom vandet helt inde i venstre bagerste hjørne i en nærig stråle, så man skulle stå og fedte med hænderne rundt på kanterne på vasken for at fange vandet.

Toiletpapir: 💩
Besynderligt. Og virkelig vammelt. Øverst hang toiletpapiret. Lige under var der et hul ind til brugt papir fra håndvask. Det vil sige, at det ubrugte papir hang og havde gang i en form for petting med det beskidte.

Kummen: 💩
Som beskrevet: Som at sætte sig på hug over en stor zinkbalje og lade ballerne hvile på det yderste, som var så langt fra hinanden, at vi var 2 cm. fra strækmærker.


Atmosfære: 💩
Lidt mærkeligt at sidde der midt på Torvet og skide i noget, der mest af alt ligner en bunker udefra.. Jo jo, der er vægge og dør og ingen kan se én, men jeg følte det alligevel lidt grænseoversk(r)idende  at give los, mens handlende medborgere tøffede rundt ude på Torvet.