mandag den 28. marts 2016

Kældersituationen

Ej-men-det-er-jo-ganske-grotesk...

Har knoklet det meste af dagen i kælderen og har informeret sundhedssøn om, at på lørdag står den altså på: "Hjælp din mor med at organisere lort i vaskerummet". Hvilket han uden tøven sagde ja til. Manglede da også bare. Men skønt han er så samarbejdsvillig.
Fik også hevet Uglen ud fra sin rede og med ned på gulvet i tøjrummet med ordren: "Find ud af hvad du ikke gider gå i længere", hvilket hun faktisk fandt enormt hyggeligt. Jeg skal virkelig til at bede hende om flere ting. Hygge og familiekvalitetstid kommer jo i mange varianter. Så fra nu af propper vi "sortering af hoarder-reden" ind under hyggeskemaet. Hvem ved hvad det ender med. Måske vi en dag alle samles om vandlåsen og får lidt familietid der også?


Nå, men status på hoarderhytten i kælderplan er i skrivende stund:

- To rum (de to største endda) er fuldt ud besøgsvenlige.
- Fandt de solbriller jeg har ledt efter i evigheder. Faktisk har jeg nået at bestille nye på nettet. (Som så aldrig er dukket op. Fuck jer, GLS). Men de lå såmænd i en gammel køkkenskuffe. Logisk nok?
- Fandt en kjole jeg har ledt efter. I en pose med julepynt?
- Derudover har jeg fundet hårting, smykker, læbepomader og hårnåle, som jeg også længe har ledt efter.
- Jeg ejer alt for meget sengetøj og for få lagener.
- Er en bunke fyrfadslys rigere.
- Der er orden i mit tøj. Orden og system. Overvejer næsten at kontakte Ude & Hjemme som en slags mindeværdig dokumentation.


De resterende rum ignorerer jeg eksistensen af de næste fem dage.


Så nu hedder det bare kaffetid, dampcigarettid og surfing, inden aftensmaden skal trylles frem af råvarelageret, som ikke er helt tilfredsstillende. (Gad ikke handle). Lige meget. Jeg kan godt. Er ligesom det jeg tjener mine løn på. Overvejer at lege jeg er med i en slags tv-køkken. Det kunne måske motivere?

Så jeg surfer nu. Og har rundet Fie Laursens blog, som egentlig bare gør mig trist at læse. Så meget drama og så mange blottede følelser i en grad, som trods alt endnu ikke er set herinde. Og så får hendes blog mig til at føle en kæmpe taknemmelighed over, at der ikke fandtes noget der hed internet i private hjem, da jeg var teenager. Det ville ikke have været kønt.

Jeg læste mig frem til, at hun tjener mellem 30.000 og 60.000 kr. om måneden brutto på at blogge. Og jeg føler mig faktisk enormt trist og uretfærdigt behandlet. Hvor fanden er min lønseddel?
Helt ærligt; hvad kan de unge bloggere, som jeg ikke kan? (Udover at være fri for appelsinhud og rynker og dermed være reklameperson for fine produkter). Jeg kan sgu da også teste produkter og reklamere for ting. Snildt! Og det henvendt til det modne publikum. Er det ikke en mangelvare? Egentlig?
Jeg melder mig uden skam helt frivilligt til at teste Stinna-trusser, takeaway-butikker, e-cigaretter, parfumer, rynkecreme, fodhøvle, hælsporeindlæg, natursovepiller, rødvin, Asti, Haribo, køkkengadgets, shapewear, hårfjerningsprodukter og botox.


I ringer bare!