lørdag den 28. november 2015

Jeg er verdens bedste faster

I hvert fald hvis man spørger mine to nevøer på 7 og 9 år.  Og I ved jo nok, at fra børn og fulde folk skal man høre sandheden.

Sagen er, at de to pussetrolde tager på krydstogt med deres forældre om 12 dage og derfor er de ikke hjemme i julen. Så derfor var de på overnatning her i hytten fra i går til i dag. De skal jo for pokker have lidt dansk jul, inden de tøffer til Mexico.
Så der blev bagt pebernødder. Jeg havde selvfølgelig - jysk som jeg er - lavet en dej så stor (og dét lød forkert), at der var pebernødder nok til hele Silkeborg. Typisk mig. Jeg kører efter arbejdsmål når jeg er hjemme.
Men det startede glimrende. Vi hørte julemusik, vi rullede og vi trillede og jeg sang og de grinede (kærligt) af mig. Og efter 1½ plade, gad de ligesom ikke dét mere. Jeg kunne godt fornemme hvor det bar hen ad, da deres pebernødder blev større og større og til sidst lignede farsbrød.

Og så skred de ind og spillede GTA (jo, de HAR fået lov af forældrene. De må bare ikke skyde nogen eller i det hele taget slå ihjel) og jeg blev efterladt med pebernøddedej op til albuerne.

Men årh, de er dejlige. Det er de altså. Det er dælme ubetinget kærlighed. "Du er verdens bedste faster!" - "Vi vil ikke hjem" - "Hvornår må vi komme herned igen?" - "Må vi komme med dig på arbejde en dag?" - "Vi SKAL ses inden vi rejser" - "Du er verdensmester til at lave mad" (Verdens største løgn, men jeg labber det i mig).
Selv de to bamserensdyr jeg havde købt til dem, så de kunne få lidt der lugtede af jul med i flyet, var en kæmpe succes. Og for fanden; vi taler om to drenge, der spiller GTA. Men de der bamser var "den bedste gave man kan få".

Og der blev tændt stearinlys i hele hytten. Og det er mange. Jeg har jo en sær fetish med at samle på lysestager, så temp. var sådan ca. så høj, at man følte man sad i en sauna i overgangsalderen.
Men det var hyggeligt. Og vi puttede. Og spiste skumbananer og så juletegnefilm.

Elsker dem, som var de mine egne. Det gør jeg virkelig.


Og nu er der ro på settet igen. Sundhedssøn og Uglen er atter bag deres døre og i gang med at få indhentet det tabte på www. Og jeg slapper af og spiser æbler.

Har handlet, så jeg ikke behøver forlade matriklen i morgen. Endda i natbukser og bamsestøvler og daggamle make up rester. Fatter stadig ikke, at jeg lod mig selv gå ud på gaden sådan? Og ved ikke, om det er et nederlag eller en sejr?
(Hverdagen ville bare være så meget nemmere, hvis man var smuk au natural).
Og så har jeg indviet min gammeldags kødhakker. Med stjernen. Mrm. I ved, til vanillekranse. Det blev en succes. Som altid blev hele vanillestænger blendet sammen med mandlerne. Og så får man altså en vanilleorgasme i munden. (Og nu har jeg lyst til sex....Crap. Man vil fandeme altid have det man ikke har. En forbandet naturlov).







































Alkofri weekend. Og hvor er det skønt. Magter, gider eller orker ikke at være promillesocial hver weekend. Nogle gange er det bare fedt at være hjemme og bare være til. Og gå i natbukser og have håret knoklet op på toppen af issen i en knold, som ligner en eksploderet tennisbold. Og sladre med veninderne i tlf. Og se serier. Og læse. Og drikke masser af kaffe. Mageløs kvalitetstid er hvad det er.


Men når det er sagt, så lader jeg også op. Næste weekend er jeg inviteret hen til yndlingsmenneskerne to huse herfra. Mad, smøger, øl og vin. Og masser af latter. Og en tur på sportspub (eller bodega?) til flere øl. Arh, men jeg kan mærke det bliver godt! Og dinglende.





Og så er det jo weekenden efter, hvor det er firmajulefrokosten. Yes. Det bliver muligvis også dinglende. Så ærligt talt; jeg kan vist med god samvittighed lave en u-vending ned i sengen om lidt med en god serie og 560 gram natcreme i ansigtet.


Ja, jeg er 40 år og periodevis kedelig. Og jeg er vild med det!