søndag den 19. juli 2015

Den perfekte mand...

findes ikke. Og heldigvis for det.

Hvis jeg nu udråbte en bestemt type som en "rigtig mand", ville jeg edderrøvme være en selvoptaget gås, som åbenbart mener, at jeg har patent på sandheden.

Ja, jeg er inspireret(og irriteret) endnu engang af alle de fjolser, som på Facebook kyler om sig med fraser for at hylde deres eget selvværd.
"Rigtige mænd vil have kød, ikke knogler" - "Rigtige kvinder har kurver" - "Rigtige mænd har hår på ryggen".


Blarhblarhblarh-BLARH. Luk nu røven.

Jeg aner ikke hvad min type er. Ikke længere. For enhver type kan have usete sider, som jeg ikke anede jeg ville elske.
Men jeg ved hvad jeg ikke tænder på. Så hvorfor ikke bruge en dejlig overskyet søndag på sådan en liste? Om ikke andet kan det vel fjerne opmærksomheden mod det brandsår jeg lige har reddet mig, fordi jeg lænede mig med armen ind over et tærtefad, som har stået 25 min. i en 220 grader varm ovn.

Jeg tænder ikke på:

- Mænd, der ikke fatter sarkasme.
- Mænd, der er tilhænger af "The Secret". Det er bare ikke skide maskulint.
- Mænd, der tager bad i ildelugtende after shave. Stop dog! Ikke alene har du dårlig smag i dufte, men jeg gider virkelig ikke have, at mit hår skal stinke af din Eau de Ækel, fordi jeg giver dig et knus.
- Mænd, der stemmer DF.
- Mænd, der ikke fatter, hvad der sker i de lavere lag i samfundet. Det er ignorant og frastødende.
- Mænd, der har behov for evig bekræftelse fra kvinder. Hvil dog i dig selv, menneske.
- Mænd, der er vilde med Joachim B. Olsen. (Så er vi tilbage ved den sociale uintelligens. Ikke tiltrækkende).
- Mænd, med bjørnehue-frisure. I ved...der hvor håret er lige langt over det hele og stritter ud som et forstyrret pindsvin.
- Mænd, der har været gift tre gange og derover. Det vidner om desperation og at de ikke tager ægteskabet seriøst.
- Mænd, der har slanger, snegle, reptiler og lign. klamheder som kæledyr. Det skider jeg på...kald mig fordomsfuld, men det vidner altså om en bestemt type.
- Mænd, der går i byen hver weekend.
- Mænd, der deltager i samtlige arrangementer i Singleklubberne.
- Mæn, der synes "En halv humørtime" agtige vittigheder er toppen af humor.
- Mænd, der ikke kan lave mad. Beklager, men nej...Siger ikke, at han skal være mesterkok, men hvis han ikke kan lave andet end opvarmning i microovn, står jeg af.
- Mænd med toptrænede overkroppe. Det der trekantede og rillede look, siger mig absolut intet. Næh, stik mig en bamse. Dét er lækkert!
- Mænd, der går med lidt for mange smykker. Som f.eks. ørering, halskæde og armbånd/kæde på samme tid. Less is more. Én ting ad gangen, tak!
- Mænd, der avler børn på hver kvinde de har været i forhold med.
- Mænd, der ikke kan lide børn.
- Mænd, der ikke kan se det charmerende i at ligge sammen en hel dag og køre serier ind fra Netflix ad libitum. Ikke hver dag. Bare engang imellem.



Det er faktisk ikke så krævende. Det kan godt være, at listen er lang, men listen over hvad jeg godt kan lide, er lige så lang. Man skal bare læse det modsatte svar ud fra alle punkterne.