fredag den 10. maj 2013

Rødhættes venindebog.


I kan godt huske dem, ikke? Venindebøgerne. Nu genopstår de for en stund.



Køn: Ja da. På samme måde som en lama, der er så grim, at den faktisk er nuttet.
Navn: N.N
Kælenavn(e): Van Gogh, Rødhætte, Disse, Herdis, kost.
Stjernetegn: Krebs.
Land/by: Danmark, Silkeborg
Uddannelse: Handelsskole. Levnedsmiddel. Jura.
Beskæftigelse: Er køkkentrunte i Danmarks hyggeligste og bedste køkken/butik.
Status: Ludfattig.

Hårfarve: Rød. Som er blevet en anelse fesen m. årene. Derfor farver jeg det ildrødt m. Henna.
Øjenfarve: Grøn.
Højde: 165. Er åbenbart groet nedad.
Vægt: Ustabil.
Kropstype: Bwahaha...Ehhh...Rund? M. talje. Og højtsiddende bryster. Og helt grotesk store hofter, røv og lår.
Kendetegn: Er en omvandrende katastrofe til tider. Småsynger ret tit. Griner meget.
Tøjstil: Kjoler, kjoler, kjoler & kjoler. Boheme-ish.
Hvad kan du bedst lide ved dit udseende: At det meste kan dækkes til.

Beskriv dig selv med ord: Genert, lattermild, temperamentsfuld, ikke-eksisterende selvværd, ærlig (sådan da), oprigtig, psykopat bag et rat, kærlig, puttetrold, doven, hypokonder, arbejdsbi, sær men sød.
Politisk orientering: Øhhhh...Hvad skal man efterhånden svare? Nå, men jeg er m. Johanne!

Religiøs overbevisning: Kulturkristen.

Seksualitet: Er yderst sexet, når jeg rammer den hårfine grænse mellem at være ædru og plørefuld.
Dine hobbies/interesser: Mad. Både lave og spise. Vin. At skrive. At snuse gennem loppemarkeder og genbrugsbutikker. Film. Vin.
Største talent: Selvironi.
Værste uvane: Åh gud...magter da virkelig ikke at se det hele sort på hvidt.
Højeste ønske: Ro og velvære i hjertet.
Værste mareridt: At miste nogen jeg elsker.
Hvad kan du bedst lide ved din personlighed: Min humor? Og selvironi? Tror jeg.

Din seneste besættelse: Arbejde. Har fået smag for det. Og at være mig. Uden filter. Og parfumer.
Jeg ville aldrig: Udføre en operation.
Gid jeg havde mod til at: Tage en chance.
Da jeg var 14 år: Var jeg helt enormt grim.



Yndlingsfilm: Perfume, The Green Mile, As good as it gets, Sliding Doors.
Yndlingsserie: Friends. Og Frasier.


Drømmebryllup: Masser af kærlighed. Masser af latter. Masser af uhøjtidlighed. Masser af rødvin. Alt andet end "forsamlingshusbryllup". Gerne i sydfrankrig eller Italien.

Idol: Bedstemor.


Jeg værdsætter disse værdier hos en ven: Ærlighed. Varme. Oprigtighed. Jordnærhed. Humor.
Denne person skulle spille mig i en film: En overvægtig Mille Dinesen m. rød paryk.