fredag den 10. maj 2013

Rødhætte vs. De 10 Bud


1. Du må ikke have andre guder end mig.
Altså...jeg tror ikke på Allah. Ikke noget at komme efter dér...Men Rødvin har altså gudestatus hos mig.

2. Du må ikke bruge Herren din Guds navn til løgn.
Ikke forstået?

3. Husk hviledagen og hold den hellig.
INTET problem!


4. Ær din far og din mor.
Gør jeg også. Inde for rimelighedens grænser.

 5. Du må ikke begå drab.
Heller ikke på edderkopper?

 6. Du må ikke bryde et ægteskab.
Har jeg da heller ikke planer om. Folk må selv ligge og rode m. deres ægteskabslige problemer.

 7. Du må ikke stjæle.
...............okay. Det gør jeg heller ikke. Mere.

 8. Du må ikke vidne falsk mod din næste.
Er ikke så god til at lyve. Men...definér venligst falsk?

 9. Du må ikke begære din næstes hus.
Hus? "Årrrhh hvad...jeg bliver da bare totalt svedig og lummer, når jeg kigger på naboens fuger mellem mustenene". Ikke rigtigt, vel?

10. Du må ikke begære din næstes hustru, hans træl eller trælkvinde, hans okse eller æsel eller noget som helst af din næstes ejendom.
Nej...bevares da...Lusker da bare over i hjørnet og skammer mig m. det samme.
Seriøst...? Okse? Æsel?