mandag den 4. maj 2015

Mandagsliste

Første arbejdsdag alene i mit køkken er gået:
Glimrende. Ret godt. Men jeg er jo for fanden så bange for at glemme noget, at jeg har rendt rundt med en pande så krøllet som en 2CV der er braget ind i en mur. Tal lige om spændingshovedpine. Ja.


Dagens "det fortjener jeg faktisk, ja!":
En kjole, som på forunderligvis kan kamuflere 20% af hofteomkreds.

Desværre...:
Får jeg røv som en mørk stammekvinde i den. Men man kan jo for fanden ikke vinde hele tiden. Dog ville det have set noget kønnere ud, hvis min hud havde været smuk brun.
Det er ligesom om at store røve er knap så attraktive, når de kommer i den blege udgave.

Dagens madanbefaling:
Kog nogle brune ris, prop et par hvidløgsfed, lidt salt og lidt lime med i kogevandet. Steg til sidst risene på en pande med gavmilde mængder fintsnittet grønt; peberfrugt, hvidløg, gulerødder og courgette. Smag til med chilisauce, salt og peber og servér det til lammeculotte.
Det er hurtigt, det er sundt (årh klap nu I med det hellige fis med "du må ikke få ris, thi det er stivelse"...det er en gang fis. Man skal sgu da bare sørge for at der er flere grøntsager end ris. Nå!) og det smager forrygende.

Dagens mms:
Modtog jeg fra min far. Jeg fik lidt nervøse tics om øjnene, da jeg læste overskriften: "To misser i en hyggetime".
Men det var da gudskelov kun et billede af to tidligere vildkatte, som er flyttet ind i mine forældres hytte.

Dagens nedtur:
Mit spejlbillede i morges. Jeg ved ikke hvad jeg havde lavet i søvne i nat, men trusser havde leget hulahopring og taget er sving til siden og en anelse op i højre side.
Hvis man nu var den lykkelige indehaver af en flad mave, ville det ikke have været noget særligt. Men her er der ligesom bare for meget af det hele. Og jeg skal da lige hilse og sige, at det ikke er rart for øjnene at se en trusseside, der har taget et semi-vellykket højdespring over højre hofte.
Hvor hurtigt kan man tabe sig 80 kg?

Dagens yeah!:
Kjole sad pænt. Forfra. Når man stod fire meter fra spejlet. Uden briller. Ikke helt dårligt, faktisk.

Dagens "Nå, og så ikke alligevel...":
Da jeg vendte siden til. Det gav associationer til skihop nytårsdag.
Kan en røv godt ændre sig så meget på så kort tid? Det er lidt som om den har set noget nede ved knæhaserne, som den er blevet bange for og derefter taget et spring op.


Dagens dårlige samvittighed pr. mail:




Dagens udvalgte billeder: