mandag den 1. december 2014

Noget om jul (den havde I ikke set komme), vanillekranse afsnit II og søde radioværter

Ved I hvad der er skønt? Det er når man - uden anden tanke end at glæde nogen man holder af - får en varm og sød respons tilbage. Det er så personligt og så skide sød og menneskelig skønhed, når det er allerbedst.

Jeg var og inde og besøge mine yndlingsradioværter i sidste uge. Både for at sige hej, men også for at give dem julehygge, fordi de er så skidesøde og fordi de gør noget helt fantastisk godt for vores by. Den måde de laver radio på, giver et fællesskab mellem os lyttere og en følelse af at være med i en herrefed klub, hvor alle er velkommen i klubhuset.
Så jeg havde bagt lidt pebernødder til dem, fyldt et par krukker med slik, købt en julekalender og en lyskæde. Og de er bare så glade. Og taknemmelige. Sådan totalt helhjertet. Og så får man sgu bare sådan en lyst til at sende lidt mere julehygge op til dem. Simpelthen fordi de bare sender så meget autentisk glæde ud.



Nårhh! Og du er og bliver min yndlings-Bo. Sammen med yndlings-Søren.


Jeg har i øvrigt taget omgang II i kunsten at bage en velsmagende OG smuk vanillekrans. Justerede hist og pist og lavede min egen opskrift, og proppede dejen i sprøjtepose. Og trykkede. Og klemte. Og trykkede. Og så sprang posen. Ny pose. Trykke, klemme, trykke. Blob. Ny eksplosion ud gennem revner i posen. Fuck det var hårdt. Gætter på, at det er nemmere at skifte dæk eller bygge en carport.
Var på nippet til at eksplodere i et inferno af raseri og frustration, og hev tyllen ud af posen, trak en latexhandske på hånden, proppede dej ned i tyllen og pressede med tommeltotten dejen ud. En efter én.

Dét virkede! (Men tog så også ret lang tid). Og ikke alene er de velsmagende, de er også nogenlunde) smukke. Og hele hytten dufter af vanille. Jamen, hvad er der ikke at elske?





Dagens sang: "Jul for helvede" med den bundcharmerende Thomas Holm. Faktisk har han lavet en specialversion til radioen, men den kan jeg desværre ikke finde på youtube.


(Mobilbrugere, tryk her for at se videoen)