søndag den 16. november 2014

Noget om girokort under sofahynderne

Vi sms'er meget her i hytten. Internt. I skrivende stund, ignorerer jeg beskederne, der tikker ind fra den anden side af væggen. Uglen vil have te, og orker åbenbart ikke at kravle ud af reden.

Hun startede ellers meget snedigt med en neutral sms, som godt kunne tolkes som om hun faktisk havde brug for mig. Mit selskab. Et par moderlige råd. Så jeg moslede mig ud af sofaen, hvilket tager evigheder, fordi den åbenbart blev solgt uden ben. Hvilket jeg så først har opdaget nu. Mange måneder senere. Jeg troede sgu da bare, at det var sidste skrig i sofamodeverdenen. At de skulle være lave.
Min kære far, som har fået en drejebænk og derfor bruger mange timer i sin kælder, har så selv taget affære. Han ringede i går og kom forbi med tommestok og hele molevitten. For som han sagde: "Man kan jo ikke sidde og nyde en kop kaffe i den sofa".
Så han kom. Og vendte min sofa på hovedet for at tage korrekte mål. Og stak mig uden en mine alt det skrald, som han fandt bag sofaen og under hynderne. (Pisse pinligt...her har jeg gået og bebrejdet postbudet, at det var hans skyld, at jeg fik en rykker fra YouSee, og så lå det oprindelige girokort bag en af hynderne).
Hvornår bliver jeg voksen? Sgu da ikke normalt, at en 39 årig kvinde stadig rydder op efter talemåden: "Gem lortet af vejen i stedet for at smide det ud".

Nå, men Uglen skrev og jeg fik møflet mig op og ind på hendes værelse. Og fik rakt et te-krus mod mig. "Vil du ikke lave noget te?".

Aner ikke, hvor hun har fået den dovenskab fra. Og jeg gad selvfølgelig ikke. Lå lige så godt på sofaen.

Men det gør vi meget i. Sms'er. Jeg modtager med jævne mellemrum sms'er med indhold som f.eks.:

"Hvad skal vi have til aftensmad?"
(Gætter på, at hun sidder klar med JustEat åben i tilfælde af, at svaret er noget med hakket kød).

"Tager lige en lur. Vil du vække mig om en time?"

"Hva klok spiser vi?"
(Elsker mit bette jydebarn).

Sundhedssøn sms'er selvfølgelig ikke. Han kommer i egen (185 cm.) høje person og henvender sig. (Alt motion er god motion). Til gengæld sender han en sværm af anmodninger om overførsler på MobilePay.
Så sidder man der i sofaen og kan høre ham grine for sig selv bag den lukkede dør. Men altså, han har fanget handelsfidusen. Han starter med 1500,- og bevæger sig længere og længere ned. Sidste anmodning er vist på 400,- kr.


Kæft, hvor jeg elsker dem!