søndag den 28. september 2014

Noget om morder under sengen

Hver eneste aften når jeg ligger i min seng, sørger jeg altid for at få mig lagt, så fødderne ikke stikker ud over kanten.
Er ret sikker på, at jeg deler den vane med mange andre. Hvem vil risikere, at blive revet ud af sengen med et ryk i anklerne af en vanvittig morder?

Giver jo virkelig også fin mening. For det er jo logisk, at når en morder bryder ind på listefødder, så kravler han da under sengen og venter. Og han får kun stillet sin bloddryppende lyst, hvis personen på sengen, lader bentøjet dingle ud over kanten.
Så hvis man holder fødderne inde på madrassen, er det bare ærgerligt. Så kan han ligge der til evig tid i støv og nullermænd med sin store kniv.

Giver fin mening. Mindst lige så god mening, som hvis man kører alene i bil om natten og ikke kigger i bakspejlet for at undgå øjenkontakt med morderen på bagsædet, så sker der ikke noget.
Så sidder han bare handlingslammet og knuger sin kniv og håber på at få grønt lys til at hamre den ind i halsen på en.

Kom jeg til at tænke på, da jeg var på badeværelset lige før og tog mig selv i at flå badeforhænget til side.
Og hver gang jeg gør det, har jeg jo ikke ligefrem en plan b, hvis der står en ond mand derinde.

Har set for mange gyserfilm. Og romantiske film. Og sammenlagt giver det et lorteresultat.
Tør ikke sove alene og har ingen brystkasse jeg kan krybe i tryghed ved.
Men så er det jo heldigt, at jeg har så meget andet. Som f.eks.

- Underlig hårvækst på benene. Kan nærmest høre hårene gro, så hurtigt går det.
Har forsøgt med voks. Gik ikke så godt. Fik nærmest peelet øverste hudlag af. Men hårene blev sådan set siddende. Infiltret i voksklumper.

- Pæne øjne.

- En skide flot figur. (Der er dækket af en cellulite-overtræksdragt i farvenuancen "Flæskehvid")

- Masser af fordomme.

- Tykke tånegle, som selv TV-Shops Ultra-Razor-Mega-Chef-9000extreeme Kitchen Knife ville have problemer med at skære over.

- En ordblind ordbog i lortemobil, som ikke tillader mig adgang til sms-indbakke lige nu.

- Produktivt tarmsystem.

- Virkelig grimt 70'er loft og manglende evne til at male. Trådte ned i malerspand sidste gang jeg forsøgte mig med pensel og malerrulle.

- Et håbløst hjerte.

- Massivt sexunderskud.(Men tilbud nok. Utroligt, men sandt. Gider bare ikke for enhver pris. Vil stimuleres mentalt, humoristisk og fysisk. Vil rykkes i håret af en person, som jeg også vil i Føtex med dagen efter. Vil svede og filtre mig med en person, som jeg også kan sidde på cafe med og kigge på mennesker med og digte om hvem de er og hvilket liv de lever.)

- Et overforbrug af indkøb af parfumer.

- En fantastisk evne til at ikke turde sige fra.

- Storhedsvanvid bag et rat.

- Enormt kaos i køkkenskabene.

- En fobi over navler.

- Tilbagevendende traumer med forestillinger om synet af mig selv på operationsbordet, da jeg fik fjernet galdeblæren. Hvorfor skulle nogen også fortælle mig, at man bliver pustet op med luft i maveregionen under operationen?
Har sgu da uden tvivl lignet den der oppustelige dobbeltseng fra TV-Shop.

.....

Gad vide, om kirurger kan finde på at tage billeder, mens de arbejder? For at have sjove indslag til julefrokosten...?

..............!

Nu falder jeg aldrig i søvn.