lørdag den 3. maj 2014

Dynehætte

Ligger i min seng. Afslappet. Træt. Glad. Lykkelig over at vide, at vækkeuret ikke ringer i morgen tidlig.
God dag. God aften. Godt selskab. Fremragende vin. Alles gut.

Men...

Toilettet er gået en lille smule i stykker.
Vi må skide meget herhjemme. Og det må være nogle brutale uddrivelser der finder sted. For alt er sådan set galt omkring den hvide porcelænsstol.

Først begyndte brættet at blive lidt løs i hængslerne. Hvis man ikke passer på, så kan store baller godt risikere en tømmerlus, fordi brættet uden varsel hopper en tak til side, mens man sidder på det og....ja....

Så røg den øverste del af. Altså selve låget. Den man lukker ned over hulbrættet. Hvad hedder det? Hedder det også et toiletbræt?

Og i dag hoppede knappen til at skylle ud, af og ned i toilettet. Under en udskylning.
Så for at skylle ud, skal man proppe en lang tynd ting ned og trykke ned.
Og i vores tilfælde, er det enden af en make up pensel...

Ej men for fanden. Hvor er det dog klamt og kikset. Og egentligt virkelig bare trist.
Jeg har slidt toilettet op...

Smukt.

Nå...

Er verdens særeste til at handle i Supermarkeder. Kommer altid hjem ned mindst tre impulskøb.
I dag røg der en flaske Chivas Regal ned i kurven, mens jeg stod i kø.

Skulle jeg bruge det? Næh...
Aner virkelig ikke hvorfor jeg købte den. Bortset fra, at den kun kostede 79,-
Og så skal man da købe den. Det er klart.
Især når man ikke drikker whisky længere. Det kan ikke være anderledes.

På vej hjem, gik Sundhedssøn og bar på varerne. Alle de normale ting, som f.eks. kaffe, brød, mælk og rullepølse med tvivlsom procentdel af reelt kød.
Og først da jeg næsten var hjemme, kom jeg til at kigge på mig selv.
Har simpelthen gået i myldretiden med min søn, som slæbte sig en pukkel til, mens jeg gik med flaske whisky i favnen og med en pakke Pamol stablet ovenpå.

I guder...hvad har det ikke lignet?
Kan vel lige så godt opsige lejligheden og flytte ind i en trailerpark i et syfilisbefængt ramponeret mobilehome med det samme.

Hvad skal jeg bruge den flaske til?