tirsdag den 18. februar 2014

Kære Dagbog

Snoozeknappen er på samme tid helvede og fryd. Fryd, når man trykker på den. Helvede, når man kigger på mobilen og ser, at der kun er et minut til helvedes orkester bryder løs igen.

Skal først møde kl. 10. Men eftersom de mindreårige skal møde tidligere, er jeg tvunget til at stå op fire timer før jeg skal møde.
Fire timer!!
Er så træt at jeg kunne tude. Ligner en trold. Må sove enormt uroligt, for mit hår ligner noget der er blevet gennemgnasket af en kæmpe rottweiler. Fatter virkelig ikke, hvad der foregår i min seng om natten. 8 og af 10 morgener vågner jeg i nederste halvdel af sengen. Med dynen halvt ude af betrækket.

Har spist for usundt i weekenden, så kører en stram uge med Skyr. Helledusse da, de fede har mange glæder. Festivitas spjætter i hver en krog i hytten.

Burde gå på badeværelset og udnytte, at jeg har masser af tid til at vække ansigtet.
Kæft, hvor ville tilværelsen være nem, hvis man var naturlig smuk. Som f.eks. Helena Christensen.
Og hvis man havde en yndig krop. Meget ville være nemmere. Så kunne man plaske lidt vand i ansigtet, sætte håret i en hestehale og måske - kun måske - tage mascara på. Hoppe i et par jeans og en t-shirt. Og vupti!

I stedet...

...suk...

hedder det:

- Giv ansigt et chok med iskoldt vand, så poser og rynker trækker sig ind i sit skjold.
- Tæm håret med 16 forskellige produkter.
- Fjern makeup fra i går.
- Sæt hår.
- Indse, at frisure ikke klæder rundt ansigt.
- Start forfra.
- Gentag 6-8 gange.
- Primer på ansigtet, så rynker bliver en lille smule udglattet.
- Makeup på. Ikke for lidt, for så ligner jeg en der ikke selv ved, at jeg er mentalt udfordret. Og ikke for meget, for så sætter makeuppen sig i hver en fure og jeg ligner derfor en afdanket polsk luder på en dårlig dag.
- Find trusser.
- Der passer.
- Og ikke gnaver sig op mellem ballerne.
- Find strømpebukser. Dem med mindst hul i.
- Sørg for, at det ikke er de lavtaljerede, som jeg af én eller anden grund, altid glemmer at smide ud.
- Find tøj der er varmt nok, men som ikke er for tykt. Ligner en Mummitrold i kokkejakken ellers.


Suk...