tirsdag den 7. oktober 2014

Efterår ❤

Når nu man føler sig lidt som noget der er fejet en smule til side, så må man hente førstehjælp ind i sit liv i form af hygge. Så det gør jeg.

Folk klynker overalt over vejret i dag.

"Eeeww, det blæser".
"Puhaa, lortevejr. Det regner!"
"Æv, hvor er det råkoldt".
"Hvor fanden blev sommervejret af?!"

Jamen, så klap dog i, dit uvidende fjols. Kan du selv finde ud af at kigge på kalenderen, eller skal jeg brøle det ind i hovedet på dig?

Vi er i oktober. 

Oktober er ikke strandvejr. Oktober er ikke grill-vejr. (Med mindre man har en herrefed terranda som naboen, med overdækket grillhjørne og en grill, der giver en varmluftsovn mindreværdskomplekser). Oktober er ikke shortsvejr.

"Jamen, hvor blev sensommeren af?"

Tag et vildt gæt, tudefryns. Det er sådan set efterår. Måske den oplysning kan hjælpe dig lidt på vej mod svaret på det tåbelige spørgsmål.


Jeg elsker det! Det er roligt, det er hyggeligt og det er strømpebuksevejr (hvilket er lækkert, så længe man husker at lade være med at købe de lavtaljerede af slagsen, som ikke er syet til kvinder med hofter),
Bevares, for dem der elsker sommeren, kan jeg da godt forstå, at de ikke er tilfrede med temperaturen. (Nu ved I hvordan jeg har det om sommeren). Men stop dog med de dumme bebrejdende konstateringer og spørgsmål. Vejret er sådan set ret normalt for årstiden.


Jeg har udnyttet muligheden for total tilstedeværelse af hygge i dag. Har simpelthen bygget rede. Hvad er der ikke at elske ved det?