onsdag den 27. november 2013

Ulden leverpostej og smukke kugler

Jeg var ikke så populær herhjemme i går. Havde sådan set glemt at handle. Havde dog lavet madpakke til teenagerne nede på arbejdet. Som jeg så fint glemte.
Så da madpakkerne skulle smøres, brød helvedet løs. For bortset fra flæskesteg, var der egentlig ikke rigtig noget indhold i køleskabet. Altså udover sveskegrød, chutney og pesto og tun.
Og så var der en leverpostej. Som sundhedssøn glad hev frem. Og så var der glæde i det lille hjem i fem sekunder. Lige indtil han tog låget af.

Postejen havde glemt at barbere sig. Havde næsten lige så meget behåring, som jeg har under hagen.

En lynchstemning bredte sig i hytten. Kunne høre begge teenagere sidde og mukke inde i stuen og mumle noget, som med garanti var om mig. Jeg forventede faktisk, at de ville indberette mig til kommunen for omsorgssvigt. Og aldrig før, har de været så tæt på at lide hungersnød.
Ja, man kan faktisk sige, at en opspilet mave tog form på deres krop, og at noget hullet beskidt tøj dalede ned på deres legeme, samtidig med at fluerne landede i deres øjne og gled lidt rundt i betændelsen og andet materie, mens de med deres små hænder sad og fiskede 10 gram overkogt klistret ris op af en lille uglaseret lerskål.

Med andre ord: Jeg var en ussel mor.

Og det måtte jeg jo rette op på. Så jeg gik amok i Super Best i dag, og var nær aldrig kommet hjem, fordi jeg havde begge hænder fulde af 32 kilos bæreposer og en pakke toiletpapir på issen.
Vel hjemme gik jeg i køkkenet og bagte som en vanvittig. Og når jeg nu fortæller og viser hvad jeg har lavet, så er det ikke fordi jeg vil være som de der pisseirriterende personer på Facebook, som blærer sig med ders overskud. (Årh...så fik man lige renset fugerne på huset, bagt 584 boller, 97 pizzasnegle og 18 franskbrød. Kærnet 30 kg. smør, gjort hovedrent, vasket tøj, gjort køkkenskabe rene og vasket gardiner. Nu skal det blive godt med en kop kaffe, inden jeg skrubber gulvene, slår græs, laver aftensmad og læser godnathistorier for min prins og prinsesse. Pyyyyyyyha...sikke al den energi! <3"

Hooooooold nu kæft, din Duracell-kost!

Næh, jeg skriver det for at fortælle, at jo; mine børn FÅR mad. Nogle dage mere end andre, ja. Men de får mad.
Og overskudsagtig var jeg ikke en skid bagefter. Lå faktisk i sengen og forsøgte at fortrænge tilstanden i køkkenet. Lignede det var vendt med vrangen ud.
Det samme med mig. Kan ikke håndtere det der mel på en moden måde.



Men resultatet blev faktisk fint. Finskbrød med pistacie, romsnitter, pølsehorn og pizza.



Og efter 1½ times overspringshandling, fik jeg styr på køkkenet. Og så fik vi ellers hentet kasserne frem med julepynt. Århhh...! Uh! Og ved I godt, at Radio 100FM Soft, spiller julemusik døgnet rundt?

Tager flere billeder senere, men her et lille preview. Ja, jeg elsker kugler!