mandag den 25. november 2013

Jeg elsker kugler!

Det er altså de små ting, som oftest bliver det, der varmer allermest i hjertet. Eller som "bare" giver glæde.
Som f.eks.:

- At jeg har jordens sødeste chef og boss. (Ja, de er to ejere i firmaet, og insisterer på at have hver deres titel. I like it). Ej men altså, her gik jeg og troede, at jeg havde drevet min boss til vanvid med min konstante pludren om jul. (Han har i hvert fald sendt mig sigende øjne).
Men i lørdags skød han julehyggen i gang i firmaet, og gav efter for min plagen. Han monterede simpelthen lyskæder i vinduet, i oliventræet og omkring vintønden. Og lige dér, hvor jeg troede, at mit julehjerte ikke kunne tiktak-smelte mere, fortsatte min chef i dag. Der blev hængt granranker op med lys, og der blev sat nisser op og der blev hængt glitrende kugler op. (Jeg elsker kugler!) De har i dén grad fået mit julehjerte til at pumpe ret kraftigt. (Mon det er derfor, at knapperne sprang op i skjorten i dag?)



- At jeg har fået monteret en granranke i døråbningen mellem stuerne. Med lys og sløjfer og kugler.

- Store søde græske appelsiner.

- Uglen og sundhedssøn. Også når de bliver besat af teenagehormoner.

- Nyvasket nyt sengetøj. (Kan ikke vente med at komme i seng).

- At kloakmændene åbenbart kommer og graver i denne uge! Hallefuckingluja! Det spidser også til, skal jeg hilse at sige. (Tror da fanden...Forestil jer lige situationen nede i jorden, når der hver dag er fem lejemål der skyller ud i toilettet). Det stinker i kælderen. Lugter som om 15 polakker har haft skidegilde dernede.
Men nu sker der noget! Og humøret er så dejligt i dag, at jeg ikke vil tænke på hvad der sker, når de begynder at rumstere med graveting. Om det vrimler frem med rotter :/


Faktisk er denne mandag egentlig bare dejlig. Frostklar og solrig. Hattevejr. Årh! Det er et Buttenschøn øjeblik.

Jeg vil danse gennem tilværelsen og nyde jeg har glemt.
Nyde jeg har glemt dem der har kastet flere sten på min grusvej,