torsdag den 17. oktober 2013

Rapport fra rottehytten

Er imponeret over kommunen.

Jeg skrev som sagt et par desperate rotteanmeldelser på kommunens hjemmeside sent i aftes. Og allerede i formiddags, ringede det på døren.

Jeg blev så lettet, at han ikke engang nåede at præsentere sig. Lige da jeg åbnede døren, røg det ud af munden af mig: "Kommer du efter rotterne"?

Det gjorde han. Og der er visse dele af vores samtale, som jeg ville ønske, at jeg aldrig havde hørt. Som f.eks.:

- Hvis jeg var dig, ville jeg lukke det der vindue. De kan sagtens springe ind af det. Og når du laver mad eller bager, synes jeg også du skal lukke vinduerne. For duften frister dem. 

- Jeg ville nok vælge at holde toiletbrættet nede, hvis jeg var dig.

Åh gud nej altså...

Han mener, at kloakrørene er bristet, hvilket forklarer hvorfor belægningsstenene synker.
Og som han sagde: Når der er hul på rørene, så render rotterne jo ud.

Møgdyr. Klamme vamle bakteriebefængte langhalede gnaversvin.

Tror rottemanden morede sig over mig. Jo mere han fortalte om klamme fakta, jo mere skinger blev jeg. Og jo mere lumsk smilede han. Faktisk lignede han en der undertrykte en latter. Tror det var pga. min hysteriske paranoide tilstand, og mine øjne, som nok var spærret så meget op, at de havde samme størrelse som hjulkapsler.

Men det kunne også være fordi mit højre bryst i dagens anledning havde valgt at hoppe ud af bh'en.
Er sådan set ligeglad. Har vænnet mig til at vise mine bryster til fremmede mennesker. Sørgeligt, men sandt. Havde desuden kjole på, som næsten ikke var gennemsigtig.

Rotteproblem er langt mere alarmerende. Hånden på hjertet; jeg er i panik.
Står og hamrer på toiletbrættet, inden jeg slår det op. Som om rotterne sidder i skumbad dernede, og råber til hinanden:

"Åh for fanden...nu igen. Følg mig. Vi dykker, venner. Så hun kan få lov at skide i fred. Men lad mig indskyde; hvor er det pænt af hende at banke på først".

Nu er der sat en giftkasse op udenfor. Og min paranoide tilstand gør, at jeg nærmest forventer, at der i morgen dingler 77 rotter rundt derude. Den ene mere døsig end den anden.

Har virkelig lyst til at flå kloakdækslet af, og kyle en bombe derned.

Bonus-info: Rotter kan kravle op til 5. sal. Ude på husmuren. Hvis bare der er ledninger og lign.

Tak rottemand. Den information lagrer jeg lige oppe i mit paranoide sind.