tirsdag den 27. august 2013

Morgenhætte

Skal sådan set møde ret tidligt i morgen. Helt præcist halvanden time før jeg plejer.
Hvilket vil sige, at jeg burde sove nu.

Hvilket jeg så selvfølgelig ikke kan. Det kan man jo aldrig, når man skal.
Og ved bare allerede nu hvad der venter mig i spejlet, når jeg møder det kl. fem...

En virkelig grim trold m. et ansigt der er gået ud.
M. andre ord: same procedure as every morning.
Dog m. et ekstra drøn af håbløshed.
Er ellers ikke fordi jeg som sådan er morgensur. Folk skal bare ikke tale til mig de første tyve min.
Derfor står jeg også pænt tidligt op. Fatter simpelthen ikke dem, som kan stå op en halv time før de skal ud af døren? Misunder dem, men fatter dem ikke.

Mit morgenritual er nogenlunde som flg.:

- Vækkeuret ringer. Jeg tuder næsten af frustration. Men møfler mig ret hurtigt ud af sengen. Det der snooze fungerer bare bedst, hvis der er en mandlig brystkasse til rådighed, som man kan putte hovedet på.

- Går i søvne ud på badeværelset. Tisser. I søvne.

- Går tilbage i soveværelset for at hente tøj. Kigger længselsfuldt på sengen, og lægger hånden under dynen. Blot for at konstatere, at dyne og madras stadig er lun og indbydende. (Hvorfor GØR jeg det?! HVER eneste morgen, fandeme???)

- Møfler mig i køkkenet, og tænder kogekedlen, og retur til badeværelse, hvor vand og sæbe kommer i brug.

- Opgiver make-up pga. fluffy øjne.

- Drikker kaffe og skimmer nettet.

- Vækker teenagerne. Søn er oppe m. det samme. Uglen er stadig i en form for koma.

- Morgenmad.

- Uglen vækkes igen.

- Genoptager renovering af ansigt.

- Brøler ned af trappen til Uglen m. alt for skinger stemme. Får en knurren som svar.

- Drikker mere kaffe. Begynder at virke nu.

- Uglen kommer op. M. gangart som Zombie. Skælder mig ud over at jeg råbte ned af trappen, og insisterer på at blive vækket sødt fremover.

- Lover det. (Og stikker hermed dagens første løgn). - (Vækker hende altid sødt første gang. Altid. Men tålmodighed rækker ikke til 3-4 gange)

- Færdiggør ansigt og hår. Sender teenagere ud af døren. Og tager sko på.

- Børster tænder.

- Samler mine ting, og går ud til cykel. Og opdager mindst en klat tandpasta på tøj og/eller i hår.

- Cykler.

Samlet tid fra vækkeur ringer til jeg kører: Halvanden time.

Godnat.