mandag den 27. maj 2013

Lortelatterligespassermøgmandagogmig

Ikke så meget at berette i skrivende stund. Udover, at jeg sådan set søger en ny personlighed. Og en masse evner. Og talenter. Og...ja, bare en bedre version af mig. For ærligt talt; den jeg er i besiddelse af nu, imponerer mig sgu ikke.

Lortelatterligespassermøgmandagogmig.

Hvorfor er det lige, at alle andre kvinder på min alder, er tjekkede. Og har styr på alting. Og kender deres værd. Og ikke spænder ben for dem selv hele tiden. Og som siger alt det rigtige. På de rigtige tidspunkter.

Og hvorfor er det lige, at jeg er en omvandrende idiot nogle gange? Eller...





Ja, jeg har en spasserdag. Og venter bare på at jeg kan gå i seng. Har siddet ude på terrassen i solen i håb om, at det kunne gøre godt. I stedet endte jeg m. at sidde og tude alt make-up af.

Så træt af at være en omvandrende naiv plakatsøjle, hvor det nærmest står skrevet på samtlige sider af min krop, hvor uendelig naiv jeg er.
Så træt af at være utjekket. Og fandeme ikke engang kunne have hvidt tøj på uden at spilde i maks 3½ minut.
Kan fandeme ikke engang slynge en pelsvest på legemet, uden at jeg m. det samme ligner en Grizzlybjørn. Mens andre ligner en lækker udgave af noget fra familien Carrington.
Er en skide pauseklovn.

Er ikke engang sur. Som jeg plejer at være når noget er galt. Er egentlig bare træt. Og skide ked af det. Og nej, dette er ikke en udvidet udgave af en snotdum statusopdatering på Facebook, hvor man kryptisk skriver, at noget er galt, men ikke vil sige hvad det er, men gerne vil have opmærksomhed.
Det er bare min blog. M. mine åbne tanker. Som jeg bruger til at få afløb for alt hvad der rører sig. Og vil egentlig ikke have opmærksomhed. Vil bare sove. Som i: Nu.

Og det eneste der er galt, er bare at jeg er så uendelig naiv, at jeg faktisk automatisk ryger i boksen: "Snotdum".
Og hvordan løser man det? Det kan man jo ikke, når det ligger så dybt integreret i ens personlighed. Kan jo for fanden ikke skifte kurs og blive stædig og mistænksom.

Er det ikke bare okay, at jeg genstarter mig selv?







11 kommentarer:

  1. lortedag, hva..? :ae:

    Men helt ærlig hellere dum og naiv end kold og kynisk!

    Håber det hjælper når du har fået sovet.

    SvarSlet
  2. Det kunne have været mig, der skrev den post :O

    SvarSlet
  3. Men prøliåhørher: Det kan godt være, du føler dig utjekket, men dum?? Nej for fanden! Det må du ikke. Du er et af de skarpeste mennesker, jeg kender - og jeg kender altså en del ret kloge folk.

    Og hvem kan i øvrigt have hvidt tøj på og holde det rent, hvis de laver noget? Jeg kan da ikke (og det gælder i øvrigt også alle andre farver end lige sort).

    SvarSlet
  4. Rødhætte - du er fantastisk. Faktisk så interessant, at en hel masse mennesker følger dine tanker på bloggen. Hvor mange af os andre har så spændende et indre liv (og kan skildre det), at andre får noget ud af at læse det?
    Du har mennesker omkring dig, der knus-elsker dig. Dine unger, og Gråstænk. Dine venner, og dine kolleger. De elsker dig, fordi du er dig. Fordi du har en helt unik evne til at reflektere over de ting, der sker dig, uanset om det er helt almindelige hverdagsting, eller i den usædvanlige genre. Du har en fantastisk evne til at åbne op - for den utrolige humor, du har, men også for sorg, frustration, vrede, håb og glæde.
    Du er et menneske af kød og blod, og så lader du os læsere komme helt tæt på - tusind tak for det.
    Jeg har et rigtig træls arbejde lige nu, er så at sige nede i en bølgedal - og hver morgen, når jeg møder på arbejde, så snupper jeg mig lige en dosis Rødhætte ;) Og så lysner det en smule. Så tænk på den effekt, du har på folk Out There ;)
    Jeg opfatter dig slet ikke som naiv på den ugennembagte måde, men hvis du mener naiv i den forstand, at du ikke tænker taktisk, at du ikke gennemskuer, hvis folk løber om hjørner med dig, at du bare kaster dig ud i ting/følelser/situationer uden at have gennemskuet faren ved det - så ville jeg da ønske, vi alle sammen var mere naive. Så tror jeg, verden var et bedre sted.
    Og mht. klodsethed, tja, hvad vil du helst kunne: Sidde pænt og undgå at spilde. Eller kunne skildre livet med ord, så folk griner og græder? Og tænk lige på, at når du spilder ned af dig selv, så skaber du for det første lidt underholdning, og for det andet styrker du de andres selvtillid (de, der bare allerhelst vil være gode til ikke at spilde), ha ha.
    Så op med humøret (det er nok allerede bedre i dag?).
    Hilsen en dedikeret fan - der venter på den bog, du helt sikkert kommer til at skrive på et tidspunkt ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du fantastisk! Tusind tusind tak. Blev simpelthen så utrolig rørt over at læse det der. <3

      Slet
    2. Ej men altså...det er noget nær det sødeste nogen nogensinde har skrevet til mig.

      Slet
  5. Kan sagtens følge dig. Synes også alt er gået i hårknude (læs evt. mit indlæg fra i dag)
    Men jeg synes at du har en helt fantastisk evne til at formulere dig ved hjælp af få ord. En evne som jeg virkelig misunder dig.

    Jeg håber at det kommer til at gå bedre for dig her de næste par dage.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og i absolut lige måde. Du skal passe på dig selv. Møgstress, hva'`Den skal bare kanøfles, skal den.

      Slet