onsdag den 8. maj 2013

Gurkemejehætte

To timer før jeg fik fri i dag, var jeg i gang m. at røre gurkemeje i en dressing. To timer før. Og lad mig indskyde, at der var kunder i butikken helt frem til lukketid.

Kom hjem og satte mig direkte ud på terrandaen m. en cola og verdens sureste tæer. Og først der opdagede jeg, at venstre side af ansigtet havde udviklet gulsot..
Var i hvert fald pænt gul på kind. Og kinden; den er stor...

Er faktisk tæt på at overveje at lokke bossen til at bestille kokkejakker til mig i forskellige farver. For det der m. hvide kokkejakker og mig, er en uheldig kombination.
Maks 30 min. efter jeg er mødt, ligner jeg en, der har været ude at jagte en vild ko på en mudret mark i glatte sko, (mig i glatte sko...ikke koen), hvorefter jeg er blevet slæbt efter den gennem en mødding, og hvor jeg til sidst har slagtet den m. de bare næver m. alternativ og udvidet halalslagtning, for til sidst at stå og skære den i skiver ved pålægsmaskinen.

Ingen er i tvivl om, at jeg deltager aktivt i madlavningen. Ingen.

Og jeg ude at handle efter arbejde... Undrede mig godt nok over, at folk gloede sært på mig.

Nå men...

Mine kære forældre har været på besøg. Til hyggemad.
De fik resterne m. hjem. Laks og rejer. Til alle deres vildkatte. Som ikke er vilde. Faktisk.
Men det er de selvfølgelig hvis man spørger mine forældre.

"Vi KAN ikke blive ved m. at gå og fodre dem. Nu bliver de altså afleveret på internat. Det gør de. Og så er det slut m. alle de tilløbere", siger de m. jævne mellemrum.
Og så går far ud og hamrer en lille overdækket spiseterrasse sammen til dem, hvorefter mor sidder m. en skive hamburgerryg i skovskiderstilling og forsøger at lokke en pjusket sky killing til sig.
Og en uges tid senere modtager man så en ny mms i vildkattesagaen af en kat, der ligger og sover i deres sofa. Og som sjovt nok har kunnet trække et tæppe over sig.

Og nu er "bedstemor" så gravid igen.
Og ja..."bedstemor" er hendes navn. Døbt af mine forældre. Og som navnet antyder, er hun en af de ældste i flokken. (Hun er garanteret blevet bedækket af sin søn...).

Kan man andet end at elske mine forældre? Nej! De er vidunderlige mennesker.