torsdag den 21. marts 2013

Himbærsnitter

Hvad er det for en tåbe, som engang bildte sig selv ind, at det hedder himbær? Og som har smittet alt for mange danskere m. den fejlagtige information?

Nå, men jeg stod i kø i den lokale lille biks. Foran mig stod en gammel mand der var så pukkelrygget, at selv Dronning Ingrid ville bryde sammen af grin og pege fingre. (Hvis hun da levede). Én vare af gangen blev lagt op på båndet i det mest sløve tempo jeg nogensinde har set.
Han sluttede af m. at bede om 3 makronsnitter. Og så kom han i tanke om at han havde glemt sin pung.

Gammel mand: Nåeehhh...A har da wist glemt mi pung.
Kasseekspedient: Øhh, okay. Så lægger jeg varene til side.
Gammel mand: Jaehh....den ligger hjem å æ kjøkkenbur.
Kasseekspedient: Så lægger jeg varene til side.
Gammel mand: Hvor er mi himbærsnitter?
Kasseekspedient: Ehhh? Det ved jeg ikke.
Gammel mand: Er'd dæm hær?
Kasseekspedient: Nej, det er dine makronsnitter.
Gammel mand: (Kigger i posen).Det er Æ mine! A har æ bestilt dem. A bad om himbærsnitter.
Kasseekspedient: Det må vi ordne når du kommer tilbage m. pengene.

(Kasseekspedienten begynder at betjene mig - og krumrygget mand begynder at skule)

Gammel mand: Nå!! Jamen, så må a wel heller gå hjem ættår mi pung. Det war jo ellers mi tur til at blive betjent!

Havde fandeme lyst til at tage fat i nakken på ham, folde ham sammen og proppe ham i en kurv m. hjul, og give ham et kærligt puf ned af rampen udenfor butikken.




Jamen for helvede!

Lidt senere var den gal i Netto.
Lang kø. Alle kunder stod pænt og ventede til det blev deres tur. Mens jeg stod og pakkede mine varer, var kassedamen i gang m. at betjene den næste kunde. (Ud af mange). Og pludselig så jeg noget gråt ud af øjenkrogen. Komme snigende bag mig, og ind bag kassen bag ryggen på kassedamen. Nærmest m. temamelodien til "The Pink Panther". En lugt af hengemthed og etagevask bredte sig i en radius af 4 meter. Og i hendes krogede gigtplagede hænder, holdt hun en pakke vaskepulver, som stod v. indgangen i en palle.

"Uuuuuuundskyld"...brægede hun m. svag, men dog insisterede stemme. "Unnnnnndskyld!?...Kan jeg lige få lov at betale? Du får bare lige pengene her".

??!!......@£$!"#11§½!!!¥½$!...??!!

Kassedamen blev så forvirret, at hun bare tog imod pengene.
Seriøst! Jeg skal ALDRIG være kassedame. Havde rusket hende og uddelt smølfespark.

Hvad sker der for gamle mennesker? Ja ja, de har knoklet hele deres liv, været ude at arbejde siden de var 5 år, overlevet 1. og 2. verdenskrig og Titanics forlis var nærmest i fjor. Men hvorfor pokker er det at de er så gennemsyrede egoistiske og tror, at hele kloden roterer om dem?


Og jo, jeg kan godt lide ældre mennesker. Akkurakt ligesom jeg kan lide små, unge, gamle, handicappede osv osv. Men fandeme ikke i den egoistiske version.