søndag den 11. november 2012

Hold så kæft, Brækvik!

Blev der sagt!

Det store dumme dyr klager over faciliteterne i fængslet. Luk røven. Hold kjeft, stygg dum ape.
Den dag du pressede din grimme krop ned i den uniform, og drog til Utøya, mistede du fandeme de fleste af dine rettigheder.

Og jeg magter ikke at diskutere med de folk, som på pædagogisk vis sidder og siger: "Arrhh, men han er stadig et menneske, og skal behandles ordentligt".
Ehhh, nej! Faktisk ikke. Der må sgu være grænser for galskaben. Jeg siger ikke at han skal pines. (Det tænker jeg blot). Men han skal bare holde sin kæft. 
Han tog et bevidst og gennemtænkt valg om at ødelægge ufattelige mange menneskers liv. 

Lev med konsekvenserne, fjellape!



Et af de forhold Brevik, slår ned på i brevet er de daglige nøgenransagelser i fængslet i Ila uden for Oslo. Nogle gange ransages han op mod fem gange om dagen, skriver han.
- Det var måske bedre og mere tidsbesparende, hvis jeg gik rundt nøgen, skulle han ifølge brevet selv have sagt i september 2011.
(Nej, lad være m. det. Føj!)


Den 33-årige Breivik oplever de daglige nøgenransagelser som 'fornedrende overgreb' og gruer for dem hver eneste dag.
(Du gruer for dem? Jamen dog, bette stakkel da. Du føler det er et overgreb? Nårrhhh...jamen, det er da også stygt, hva'? 
Hov, apropos overgreb...hvad lavede du på Utøya den sommerdag?)

Nød/gummipennen er ergonomisk misformet og forårsager smerter i hånden efter kort tids brug. Hvis det havde været teoretisk muligt at udvikle gigt, er jeg sikker på, at gummipennen kunne forårsage dette. Den er et mareridt af et værktøj, og jeg bliver frustreret af at bruge den, skriver Breivik.
(Sikke noget, hva'? Du får smerter i hånden? Tsk tsk...sikke noget. Det kan man ikke være bekendt sådan noget...at påføre andre mennesker smerter...)

På en gennemsnitlig dag begrænser dialogen med fængselsbetjente sig til under fem minutter per døgn. Dette vil sige at jeg er frarøvet menneskelig kontakt i 23 timer og 55 minutter af døgnets 24 timer på en almindelig dag. Dette er svært mentalt belastende og grænser op mod, hvad der er muligt for et menneske at tåle, før man bryder sammen, skriver Breivik.
(Du har frarøvet tæt på 100 menneskers mulighed for nogensinde at have nogen form for kontakt med nogen...nogensinde. Du kan godt selv høre at du bare skal tie stille, ikke? Du aner ikke hvad det vil sige at bryde sammen. Men det kan du jo spørge de efterladte og de overlevende om. Møgøre!)





Jeg siger ikke at han burde være død, men en "piercing" mellem øjnene ville pynte gevaldigt på hans udseende.