fredag den 19. oktober 2012

Grønthætte anmelder Torvehallen i Silkeborg. Og anbefaler Gartnergården.

Nå...så er der kommet en torvehal i Silkeborg. Jeg har været knottet på dem fra før de startede. Fordi jeg bare ved, at de er ude på at udkonkurrere min yndlings frugt- og grøntsagspusher.
Så jeg bestemte mig for at køre hen og se hvad den der torvehal består af. Man bliver jo nødt til at lure fjenden af.

I GUDER!

Hold da kæft, hvor var det sært.  Ej, men jeg ved ikke hvad fanden de har tænkt på. For det første er der et elendigt udvalg af frugt og grønt. For det andet er det virkelig grimt derinde. Det ligner Bazar Vest, efter en flok OCD-ramte har været sluppet løs m. deres rengøringsvanvid.
Men allerværst: I den tid vi var derinde, blev der konstant spillet alt for højt musik. Og ikke bare musik. Nææhh nej, lidt international er man vel altid. Det var countrymusik der blæste ud af højtalerne.
Jeg forventede faktisk hvornår det skulle være, at der rundt om det næste hjørne ville komme en flok Stetsonhatte frem i flok m. deres latterlige linedance.

Der er absolut ingen hygge derinde. Overhovedet. Det er bare en grim kold hal. M. alt for meget gulvplads.
Vi var hurtigt væk derfra igen. Og kørte derfra m. ond hånlig latter.
There is no way in hell, at de kommer til at udkonkurrere min yndlings grøntpusher. For de forstår nemlig at købe de rigtige varer hjem. Og delikatesser. Og placere dem i hyggelige omgivelser.

Inden jeg forlod taberhallen, tog jeg selvfølgelig et billede. Ville gerne have haft et par mere, men nægtede alligevel at gå derind igen.

(Manden der bukker sig, er garanteret ved at snøre sine cowboystøvler)




Og så er der Gartnergården. Også i Silkeborg. Hvis I nogensinde kommer på de kanter, så SKAL I besøge dem.
Det oser af hygge. Og uanset hvor man kigger hen, er der lækre varer, delikatesser, brød, ost, pålæg, slik, chokolade, blomster, vin, frugt, grønt, italiensk is (som smager fuldstændig vidunderlig!) osv osv osv.
Og så bliver man betjent af de sødeste mennesker. Altid står de med et smil. Altid klar på en hyggesnak.
Og så er der priserne. Som er yderst venlige. Yderst! Der er altid et tilbud, som man ikke har råd til at lade være m. at købe.

Og her er der så stemningsbilleder. Og baggruundsmusik, mens I kigger på billederne.