torsdag den 18. oktober 2012

Det kunne altid være værre...

Man skal være positiv; sagde Gnavhætten. Man skal ikke bruge krudt på at ærge sig over de ting, som man ikke kan ændre lige nu og her. Men i stedet skal man glæde sig over det man har.

Så det dedikerer jeg til dette indlæg.

Det kan godt være, at jeg har griseøjne uden make-up, men det kunne være værre. Jeg kunne have øjne der kan kigge om hjørner.
























Det kan godt være, at jeg har flaprelår. men det kunne være værre. Jeg kunne have michelinlår.
















Nå....ikke? Ovenstående billede er vist bare fakta. Nå videre.


Det kan godt være at jeg ikke køber de allerdyreste mærker i tøj. Men det kunne være værre. Jeg kunne være så forhippet på at eje alt det dyre, at jeg glemte at tage min gode smag med, når jeg shoppede. Hvilket ville resultere i at jeg ville ligne Krystle Carrington.























Det kan godt være at jeg ikke har et prestigefyldt job. Men det kunne være værre: Jeg kunne sidde i en lejlighed helt alene, og tælle mine penge i ensomhed og bitterhed.

Det kan godt være at mit hår nogle gange lever sit eget liv. Men det kunne være værre. Det kunne have samme farve, som pelsen omkring isbjørnens røvhul.

Det kan godt være at jeg har landmandsben. Men det kunne være værre. Jeg kunne have åreknuder.

Det kan godt være at jeg ikke er bankens bedste kunde. Men det kunne være værre. Jeg kunne være stamkunde i Horsens statsfængsel.

Det kan godt være at Bjarnebilen ikke har en masse fint udstyr, og at han er lidt gammel. Men det kunne være værre. Jeg kunne have en Puch Maxi m. grøn mælkekasse.

Og det kan godt være at indholdet på min blog er bleh og blah og uden de mange fremmedord, politiske korrektheder og høje lixtal. Men det kunne være værre. Jeg kunne være født uden humor og selvironi.