torsdag den 18. oktober 2012

Havhætte.

Så sidder man hos nogle venner i aftes, og får en kop kaffe. Deres ene datter sidder i sofaen og kigger meget undersøgende på mig med sine store bedårende øjne, og siger så:

"Du mangler bare en hale".

Jeg smiler til hende, og svarer: "Ja, for så er jeg en ræv, ikke?"

Og så glor hun på mig, som om jeg lige er faldet ned gennem loftet. Faktisk kunne hun lige så godt have sagt: "Undskyld, men hvad pokker ævler du om?"
Ej men for fanden...når man ikke engang kan fange en kompliment fra en lille sød pige, så står det galt til.
Dukkebarnet mente jo at jeg bare manglede en hale for at være Ariel. I ved, den lille havfrue. Pga. mit hår.

Kæft hvor kært. Jeg nænnede ikke at sige til hende, at det rent fysisk ville være totalt umuligt at jeg skulle være havfrue. De lever jo ligesom under vandet.
Var jeg havfrue, ville jeg jo ligge og skvulpe ovenpå vandet. Og flyde. Det ville under ingen omstændigheder kunne lade sig gøre, at jeg kunne holde mig under vandet mere end 8 sekunder.
Ville svare til at proppe en korkprop på bunden af et fyldt badekar. Men i guder, hvor var hun da kær. Bette pige. M. smukke slangekrøller og stooooore fine øjne.



Nå, men jeg har drømt igen i nat. Virkelig virkelig sært. Som altid. Dog m. et ekstra twist i nat. Skal jeg da lige love for...
Fik paneret mine baller i køkkenet på arbejdet...
Helt ærligt, hvad går der lige galt der? Det giver ingen mening. Overhovedet. Så meget rasp findes der ikke i hele verden.

Nå, det er torsdag. Jeg er stadig i total ferietilstand.
Vildeste plan for i dag er at farve manken. Var henne hos helsebiks i går, som holder ophørsudsalg. 50 pct. på alt. Og da de havde udsolgt af den almindelige Henna, har jeg nu vovet mig ud i denne hårfarve. Som minder om den jeg har i forvejen. Bare en lille smule mere rødt.
Opdatering følger senere m. resultat.



Slankekur? Slan...hvad for noget?
Ej, men ved I hvad? Jeg tog kontakt til en online diætist i går. Som kunne fortælle mig, at jeg gør det hele forkert. Jeg får ikke nok mælk. Jeg får ikke nok protein. Og jeg får ikke nok af det sunde fedt. (Men sjovt nok HAR jeg trods alt tabt 20 kg. sidste år. På min egen hjemmebryggede kostplan)
Og undskyldninger er der nok af, så længe der er nybagt kanelkage i køkkenet.
Men bare rolig, jeg skal nok blive mindre. Arbejder på det. Men det er jo et helt projekt. Det allernemmeste er at tabe kiloerne. Det svære komme sgu når man skal ændre vaner. Og fastholde dem. Verdammt!


Og inden jeg slutter, skal I lige have denne med. Jeg var i genbrug i går. Og det første man bliver mødt af ved indgangsdør, er dette skilt:


Ehhhh? Nå! Og hvorfor så det? Er det pga. alle de værdier som I ligger inde med?

Det vil jeg skide på. Dette måtte jeg tage et billede af. Ved første øjekast, ligner det jo at de har røvet tv-shoppen for samtlige sære maskner. Meeeen, det skarpe øje vil se, at det er barne- og klapvogne. Se selv skiltet.
Det er nymoderne og innovativt. Det er det.