tirsdag den 11. september 2012

11. september.

Jeg synes det er noget af det mest skræmmende jeg nogensinde har set live på tv'et. Og den dag i dag, får jeg stadig en klump i halsen over at se programmer om det.
Men hvert år, når vi lander på d. 11. september, bliver den danske befolkning spurgt:

Hvad lavede du d. 11. september, da du hørte om terrorangrebet?

Og 39% vil svare: "Jeg havde lige sat mig i sofaen for at se Beverly Hills 90210".
Jeg er en af de 39%. (Pinligt, men sandt) Ringede straks til min mor for at fortælle det, og husker tydelig samtalen:

Mig: Hej, mor det er mig.
Mor: Hej skat.
Mig: Ser du tv?
Mor: Nej, jeg sidder lige og får kaffe med Maibrit. Hvorfor?
Mig: Jamen, så tænd. Det er skrækkeligt. Der er fløjet et fly ind i WTC.
Mor? Nå. Maibrit spørger om du snart kommer med ud til hende og får kaffe?


For helvede mor. Jeg elsker dig helt ind bag hjertet, men verden er af lave, as we speak. Der bliver skrevet tragisk verdenshistorie. Og så responderer du m. en kaffeinvitation. Priceless.

Nå, men jeg havde faktisk sat næsen op efter dokumentarprogram i aften. (Selv om jeg nok så samtlige udgaver der er produceret, sidste år da det var 10 år siden). Kan sgu godt lide at se dokumentar om hændelser, der kryber langt ind under huden, og efterlader én rystet og ubehagelig til mode. Derfor så jeg også Merethes Mave...
Men hvor kan man blive skuffet. Ikke engang CNN eller Discovery sender noget om det. TV2 gør, men først efter min sengetid. (Nogen er jo blevet gammel).
Det er sgu da antiklimaks. Nå, hov...vent engang og tøv en kende. Det hjalp at tage briller på. NatGeo var min ven.

Live Update fra Rødhættehytten:

* Teenagedatter ligger under tæppe på den anden sofa. M. snotnæse.
* G. er ikke hjemme. Hjemkomst ukendt.
* Har voldsomt lyst til noget syndigt...Må hellere lade være.
* Glor på Muhammed Thahir på TV2 News, som taler om Sharia. Undrer mig lidt over den hat han har på. Ligner Le Klint lampeskærm.
* Man ved chefen elsker én ubetinget, når han udnævner denne sang til "vores sang".







Kan ikke tage det alvorligt. Så kan kun svare koldt m. et: