fredag den 24. august 2012

Grrrrrrrr! Neon-fredag.

Lod mig overtale til at køre teenagedatter i skole.
Stor fejl!

Knap en km. efter vi havde startet bilen, røg vi ind i massiv kø. Som overhovedet ikke bevægede sig. Var faktisk som at befinde sig i en tidslomme, hvor alt stod stille.
Efter et kvarter, hvor ikke en eneste bil havde rykket sig en centimeter, begyndte vi at tale om at der da måtte være sket et trafikuheld. Og så sad vi ellers bare der. Og gloede. Mens Bjarne-bilen brummede glad.
Endelig skete der lidt. Vi fik møvet os til højre, og ud på den vej som skulle lede os videre mod skolen.
Lidt længere fremme kunne vi se lyskrydset. Som lyste rødt. I begge retninger.
Og så så vi det. Årsagen til trafikprop. Jamen, det var skrækkeligt. Virkelig modbydeligt. Og så på en fredag, som er min fridag. Og som burde være en god dag. Kunne mærke humøret glide ned under måtterne i bunden af bilen.





















Krafthelvede! Så var det de små grønne idioter, som flakkede forvildet rundt, og lignede vingeskudte ænder.
Det gik rent galt for dem. Der var intet system i deres basken m. armene. Og os i venstresvingsbanen blev helt glemt.
Og ja! Jeg ER klar over, at det er pga. noget cykelløb. Og det er også fint nok. (Gu' er det ej! Sgu da ikke midt i myldretid en fredag morgen). Men et kvarter før cykelholdet kom fræsende, foregik hjemmeværnets arbejde m. noget:

Ælle, bælle mig fortælle.
Skibet går til Åbenrå,
køber for en skilling skrå,
Deler den i syv,
Én, to, tre, fire, fem, seks, syv,
Ræven er en hønsetyv,
Fra hans næse til hans mund
Vejer firsindstyve pund.
Ole vip, Ole vap,
Ole snustobak,
Du slap.


Hvorefter tilfældige bilister og cyklister fik lov at passere krydset. Cykelholdet kom fra vores højre side, og skulle i modsat retning, som i venstresvingsbanen.
Øjeblik, tegner det lige.





Fortæl mig lige hvorfor at vi ikke kunne få lov til at dreje til venstre??? Fedtører!
På vej hjem mødte jeg cykelholdet et helt andet sted. Så jeg tænkte at føromtalte lyskryds nok var farbart igen. Men nej. På trods af at lyskrydset var sat på on-mode igen, og at der derfor ikke var behov for små grønne tingester, så var de der sgu stadig.
Trafikken gled som den skulle. Folk VED ligesom godt hvordan de skal gebærde sig i et lyskryds. Men fjolserne stod der stadig. Og viftede heftigt m. armene (gud hvor var de korte), og dirigerede trafikken. I højresvingsbanen som jeg befandt mig på.
Hør her, din neongrønne kugle! Jeg ER klar over, at jeg må svinge til højre i krydset, når jeg har grønt lys. Du behøver IKKE stå der og baske m. armene m. sammenbidt ansigt m. alt for vildtvoksende overskæg. Gem dog din energi til frokosten.

I'll be back.