lørdag den 28. juli 2012

Så er den gal igen...

Det er den der debat jeg huserer på...Med jævne mellemrum går der kollektivt selvsving i den. Og det gør der så nu.
Og ja, jeg må nok nok hellere indrømme, at jeg helt bevidst hvert halve år (mindst) opretter en tråd til diskussion om fordomme/lavstatus. Udelukkende for at have lidt underholdning til kaffen.
Og det slår aldrig fejl!
Et påtaget politisk korrekt menneske er vred på mig. Fordi jeg har en vane med at smide fordomme op til debat. Og så vil hun da lige høre om jeg er lige så styg i virkeligheden.
Njahh....næehh, det er jeg ikke. Jeg har stadig fordomme, men det er da klart at jeg ikke render hen til kvinden med lædervest og Harley Davidson leggings, som sidder overskrævs på sin grønne Puch Maxi med 12 Slots pilsnere i mælkekassen bagpå, og siger: "Hej. Ved du hvad? Jeg synes du ligner sådan en der lever af mikrobølgemad, øl, cigaretter og toastbrød. Og jeg vil vædde med at du elsker Smokie og har samtlige af deres "Our Danish Collection" cd'er hjemme i din laminatreol fra Jysk Sengetøjslager."

Det gør man jo ikke. Et normalt menneske går sgu ikke hen og sviner et andet menneske til...bare fordi. (Med mindre det er hjemmeværnsfolk. Så må man godt. Lidt.)
Så når jeg på en debat skriver at jeg har fordomme om mænd med alt for løse bukser og korte ben og grim t-shirt i str. 12 år, som er presset ned over steroideoverkrop, så sømmene i t-shirten giver lyd fra sig og man kan se hver en nup i hans brystvorte, og som går lige så bredsporet som sin utrolig grimme kamphund, som gerne lige æder en pensionist og dennes ruhårede gravhund som middagssnack, så er det jo bare en fordom, når jeg siger at han er usandsynlig dum, og at han sikkert er impotent og har en iq på størrelse med årets varmeste temperatur. Det er ikke sandheden. Det er en fordom.
Og når jeg skriver at jeg synes Randi og Linda er virkelig grimme navne, så er det ikke DIG jeg generer. Så er det bare tilfældigt at jeg lige nævnte dit navn. Mit navn er sgu da også virkelig grimt. (Ironisk nok er det af tysk afstamning). Men det betyder da ikke at hver din eller min personlighed er grim.
Så tag dig nu lige sammen og kom ind i kampen med dine egne fordomme. Jeg ved du har dem.


Nå....det er lørdag. Sov pissesent i nat. Gråstænkt snorkede traditionen tro ind i min øregang. Ventilatoren stod på gulvet ved fodenden, og kølede mine stakkels fødder af, som er hævet til dobbelt størrelse pga. angreb fra overspisermyg. Har brugt noget af natten og morgenen på at gnubbe mig med grydesvamp. Så har med garanti ikke en eneste død hudcelle tilbage. Har tilgengæld røde plamager overalt på benene, fordi jeg ikke kunne stoppe i tide. I stedet lå jeg der med tårer i øjnene og fortænderne ned på underlæben, men jeg skurrede som en besat.
Så det går ikke med bare ben i aften. (Er også ok. Strømpebuks m. kile holder også Malacodellerne lidt på plads).


Og så er det d. 28. juli i dag. Præcis to år siden at jeg sendte en sms til ukendt mand på Facebook, som havde sendt mig en mail. Inviterede ham spontant på vin. Og syv timer senere trillede hans bil op ude ved fortovet. Præcis kl. 19:00.
Var sikker på at han ville kaste et blik op og ned af min krop, som dengang var 20 kg. tungere, og derefter spurte ud af døren på ægte *meep-meep* manerer. (Havde faktisk forsøgt at advare ham på forhånd. Eftersom det var en blind-date...næsten. Så havde sendt ham en sms, hvor jeg ville skrive at han skulle altså lige vide, at jeg var en rund rødhætte. Men nærsynede øjne opdagede ikke tastefejl. Så i stedet modtog han en sms om at han altså lige skulle vide, at jeg var en sund rødhætte).

Man kan vist roligt sige at det var en rigtig dum tastefejl...

Men han kom, han kiggede på mig, han hverken grinede eller brækkede sig. Til gengæld blev han til kl. 9:00 næste morgen. Og så har han været her siden. Stort set. Dejlige Gråstænkt.
Så det fejrede vi i sengen i morges ved at jeg sang en pludselig hjemmedigtet sang der gik på tonerne af "Here comes the bride" og indeholdt ord som bride, filled up with botox, a tiny drop of restylane.
Og så fik jeg at vide at hvis vi skulle giftes, så skulle jeg holde mig fra sådanne hjælpemidler.


(Men jeg måtte sjovt nok godt få kæmpe bryster).


Så det er en god dag i dag. 2-års dag med manden i mit liv, fest hos venner i aften, og så har jeg fået så mange og så søde beskeder med komplimenter til min blog.

I er så dejlige.