mandag den 18. juni 2012

Hat jemand mein Bein gesehen?

Ja...jeg sagde det jo! Tysk spyflue var i køkkenet konstant. Han sværmede rundt i sin lyserøde skjorte, som han havde taget på til lejligheden: Gammel køkkenchef var vendt tilbage.
Man kunne mistænke ham for at han har spist nescafe direkte fra glasset med en ske. I hvert fald er han sjældent set friskere.
Og hold kæft hvor er det latterligt. Bare fordi hende med den perlende latter er vendt tilbage. Vores gamle køkkenchef var fantastisk til sit job. Men det har han åbenbart ikke kunnet tåle. For mens hun var hos os, sad han jo og tronede på sit kontor, og kom kun luskende, når duften af mad ramte hans næsebor.
Men i dag? I guder. Han svæmerede rundt med lette elastiske bevægelser. Sådan lidt autodidakt Fred Astaire. (Helt alvorligt ment).

Nå, den kloge og opmærksomme læser vil tænke: Hvorfor er Rødhætte allerede hjemme?
Det skal jeg sige jer: Venstre ben er erklæret i undtagelsestilstand. Er hævet og ligner et smølfeben i farven.
Og med tysker dansende rundt, krævede det ikke meget betænkningstid for mig at sygemelde mig.
Og det lod til at passe ham glimrende. I hvert fald fik jeg et kæmpe smil og et "selvføøøølgelig", da jeg sagde, at jeg nok lige tog hjem igen.

Fik afinstalleret lyd fra kamera, så jeg kunne tage stemningsbilleder. Havde selvfølgelig afprøvet der udenfor inden. Alles gut.

Nein.

Så sidder vi der til morgenmøde, og jeg sidder lumsk og piller ved telefonen, og trykker på knappen.
Og så er der fandeme blitz ud over det hele.
Figurerede problemer med min telefon og sad og pillede batteriet ud og trykkede brummende på en masse knapper for ligesom at signalere: Min telefon opfører sig dumt.
Men fik taget et par billeder. Blev nødt til at tage et af den ene ende af køkkenet, for at virke troværdig.



Her er en Jehovas Vidne. Hun er skide sød. Det er hendes mand til gengæld ikke. Han har forsøgt at omvende flere af os ude i køkkenet. (Tyske hænder kan skimtes i baggrunden).




Og her er han. I egen høje person og i lyserød skjorte.


Edit.: Slettede simpelthen billedet. Selv om jeg havde gemt hans ansigt bag et tysk flag, er jeg alligevel for meget kylling til at lade det ligge.


Kom til at kigge på kalenderen. Har fandeme 2½ uge tilbage derude. Magter det ikke. Det gør jeg virkelig ikke.
Ny/gammel hjemvendt køkkenchef er fantastisk sød. Der findes ikke et eneste ondt gen i hende. Så det er ikke hende. Det er manglende selskab af yndlingschef, der er problemet. Og så selvfølgelig Pinkie.
Men i dag og muligvis også imorgen (hvem ved?), har jeg da en Segwayskade, som jeg kan læne mig op af.