tirsdag den 8. december 2015

Rødhætte-tidende

Aner ikke hvad jeg tænkte på med den overskrift? Er jo ikke ligefrem fordi mit liv er så spændende, at det skal udfylde en avis.
På den anden side; "Den Korte Avis" fylder sig med løgnagtigt pis, så alt er vel muligt? Så et par overskrifter kan jeg vel godt skrabe sammen og få det til at give mere mening, end lorteavisen.



Rødhætte - Nu som tegnsprogsekspert

Jeg har fundet en fed serie på Netflix. Switched at birth. Den er hyggelig og behagelig og jeg sluger den råt.
Der er en del døve med i rollebesætningen, så det er ikke så lidt tegnsprog jeg får set. Og noget tyder på, at jeg måske har fordybet mig lige vel nok i serien. Tog i hvert fald mig selv i at bruge tegnsprog i morges, da jeg sad og talte med en kollega.
Jeg har forberedt hende på, at inden december er omme, vil hun kun kunne kommunikere med mig via fagter.

Ej, men i guder. Jeg er godt nok letpåvirkelig




Julekokhætte

Vi skal holde julefrokost på jobbet på fredag. Glæder mig! Og har uofficielle planer med kollega om en masse selfies med kopimaskinen, Gajol og bryster der stikker af.
For at få endnu flere penge fri til alt det sjove, har jeg sagt ja til at stå for maden. Jeg kan trods alt klemme kuvertprisen en del ned, når det er til "internt brug".
Så på torsdag arbejder jeg over, tuner computeren ind på netradio (Radio 100Soft, thi de spiller KUN julemusik <3), tænder et par bloklys på det store arbejdsbord og får lavet vores menu, så jeg kun skal møde op et par timer før festen starter fredag og anrette.

Det bliver et madorgie. På traditionel vis. Majet traditionel vis.

Fiskefilet m. remoulade
Æg & rejer.
Laks og rævesovs. (Hjemmelavet of course)
Hvide sild
Røde sild
Stegte sild
(Og karrydressing).

(Direktøren tager snaps med)

Grønlangkål, brunede kartofler og hamburgerryg.
Stuvet hvidkål og medister.
Svinekam og rødkål.

(Til dem der gerne vil være knap så "svinske"):
Lakse/spinattærte i nøddegrovbund og rødkålssalat.

Risalamande.
Frugtsalat.
(Vi kan ikke begrænse os).


Jeg får muligvis nok at se til. Men hey; det bliver hyggeligt! Og jeg har mit eget badeværelse, så jeg kan dulle mig op derude.


Arbejdshætte:
Der kommer nye udfordringer i det nye år. Må ikke sige noget detaljeret. Men det bliver godt! Og spændende. Og givende. Og et kæmpe plus på erfaringskontoen. Og jeg får min yndlingskollega tilbage. Årh! Så skønt!
Så skal vi have indført fyraftens-asti.


Dagens bonus:
Kom til at byde på et hæklet "granny blanket" på eBay. Havde glemt at tjekke forsendelsesprisen. $33.
Blev heldigvis overbudt.
Men så kom min kære mor på banen. Live i et telefonopkald direkte fra barndomshjemmet. (Hvor vildkattene nu bor på mit gamle værelse. Og som slet ikke er vilde længere. De er på p-piller og det hele).
Hun har fundet et bedstemortæppe til mig. Det rigtige. Hæklet i små firkanter.
Bliver hentet af dem i morgen, når jeg får fri. Fordi - (og det er så sødt) - hun glæder sig sådan til at give mig det.
Ej, men altså - mit hjerte! Elsker de to gamle nisser. De er ubetinget de skønneste mennesker man kan være avlet af.


Verdens bedste overbo:
...har jeg. Jo, jeg har. Hun er i lære som guldsmed og til min 40 års fødselsdag, fik jeg et gavekort på et smykke efter eget valg/design.
Jeg gav hende ret frie hænder. Havde kun to krav: Sølv og månesten.

Og se lige hvad hun har lavet! Den er min. Der findes kun den i hele verden. Og den er forbandet smuk!