fredag den 11. december 2015

Julefrokostfredag

Så er jeg klar igen. Årets sidste julefrokost. Denne gang med firmaet.

Jeg glæder mig! Og lad mig være ærlig (og umoden) at sige: Det er med en vis ro jeg drager af sted.
For man kysser ikke med nogen på sit arbejde og vi er i øvrigt også et klart overtal af kvinder. Så i aften kan jeg slappe af og grine og hygge og lade være med at vågne med moralske tømmermænd i morgen.

Ja. Det er faktisk ret umodent af mig. Men ikke desto mindre er det sandt. Når promillerne ryger ind hos mig, bliver kærlighedsbarometeret sparket helt op til maks. Jeg bliver så glad. Og jeg synes alle er skønne og smukke. Peace til hele verden og universet. Der er ikke sparet på glædes- og følelseshormonerne.
Og så er jeg virkelig bare i underskud af at blive nusset. Og kysset. Og kærtegnet. Og ja ja, forrige julefrokost er kun tre uger væk og jo bevares, der blev jeg kysset. Faktisk et fuldstændigt fantastisk fabelagtigt kys, som virkelig gav mig en følelse af "Mrm...dette føles rigtigt. Dette giver mig ro på en lækker måde. Jeg kunne kysse sådan her til mine læber lignede et grovhøvlet plankegulv".

Det gjorde jeg. Og kunne jeg spole tiden tilbage, gjorde jeg det samme igen.  Og jeg har da nok et spædt juleønske om et rerun.



....nu mistede jeg fokus...



Nå - men fakta er, at jeg virkelig bliver kærlig når jeg bliver fuld. Endnu mere kærlig end jeg normalt er. Og dét siger ikke så lidt. (Ikke at jeg render rundt og kysser i ædru tilstand på tilfældige).
Men i aften er der ro på. Der er ingen jeg har et crush på. Der er ingen jeg vil kigge i øjnene på mandag og tænke: "Mrmm...kan du huske da vi legede med spartler og grydesker, dåseåbner og budding i køkkenet?"

Nope!


Så om et par timer skrider jeg tilbage i mit køkken på arbejdet og får gjort de sidste ting færdige med maden. Og så kan jeg klæde om og dulle mig op på mit badeværelse og være klar til en fantastisk aften med fantastiske mennesker.


Kører sort make-up og røde læber stilen igennem og håber på, at læbestiften ikke sidder på næsen omkring midnat, fordi jeg (som altid) lige skal rette make-up, når jeg er allermest fuld.

Og så må vi se hvor længe de høje hæle bliver på foden.  Sidste julefrokost var mine strømpebukser stive af drinks og øl efter jeg dansede rundt med et fyldt glas på dansegulvet, mens skoene blev kylet ud til siden.

Jeg er SÅ charmerende.