søndag den 29. november 2015

Rødhættes venindebog - Del II

Ja ja, når man nu stadig ikke er kommet længere end til 4. krus kaffe og egentlig ikke har planer om ret meget andet resten af dagen, kan man vel altid finde tid til en opdateret version af den populære "venindebog" fra 80'erne.



Hvor mange lys var der i lagkagen på din sidste fødselsdag?
Ingen. Jeg fik ikke engang lagkage. Men til gengæld var der masser af øl.


Har du nogen tatoveringer?
Næh. Ved bare jeg er typen, der fortryder to måneder senere.

Hvor højt elsker du dit arbejde/studie?
Jeg er da voldsom glad for mit job. 


Har du nogensinde været forelsket?
Åh gud ja. I teenageårene var jeg kronisk forelsket. Gerne i flere på en gang. Med årene skal der mere til at vælte mig bagover. Men når det sker, så sker det også med hele hjertet og med tics om øjnene og det hele.


Har du været fuld?
Det...er sket.


Hvad farve har dine sokker (dem du har på nu)?
Hudfarvede. Med negle.


Hvad har fået dig til at råbe/tænke HVORFOR?:
At jeg  - trods mine 40 år og masser af erfaring - alligevel bliver ved med at opsøge ting, som jeg på forhånd ved kommer til at gøre lidt nas.

Hvor vil du helst kysses?
Mrm. På munden, sgu da. Inderligt, dybt, nappende, legende, længe.

Yndlingsfilm?
En verden udenfor. Tror jeg. 


Yndlingsrestaurant?
Alt andet end Jensens Bøfhus. 

Hvad hader du?
Regninger. (Hvilket faktisk er pænt umodent). Frøer, snegle, alt der er slimet - med undtagelse af visse forplantningsorganer. 


Yndlingsdyr?
Alt med poter.

Hvad er du mest til bytur/sofahygge?
Er det et trickspørgsmål, der skal afsløre, om man er en røvkedelig satan? Jamen, det aner jeg da ikke. Eller jo, det gør jeg faktisk. Sofahygge. Bytur gider jeg ikke rigtig. Efter min stress har jeg det stadig anstrengt med kæmpe menneskemængder. Og så er folk bare åndssvage og umulige at føre samtaler med på et diskotek.
Næh, stik mig privat hygge hvor man sidder med en balje rødvin og en spand alkohol og lytter til musik og snakker og griner. 

Alternativt kan en pub godt gå an. Der er tilpas usnobbet stemning og øllene er billige og reelle.


Tror du på Ouija boards (ånden i glasset)?
Erhm...jeg ved det ikke. Men jeg har dælme ikke tænkt mig at afprøve det igen. Dog fantaserer jeg stadig om at få kontakt med en ordblind ånd og se hvordan glasset kurrer fortvivlet rundt på brættet.


Hvilken butik ville du købe dig fattig i?
Alle der sælger parfumer. <3

Hvad gør du når du keder dig?
Svælger i selvmedlidenhed.  Eller ser dokumentarprogrammer.


Hvad kan irritere dig?
- Bløde hatte i trafikken.
- Folk, der ikke fatter meningen med en rundkørsel.
- Hjemmeværnet.
- Usikkerhed.
- Tykkelsen på mine tånegle.
- Mig selv.


Hvad kan glæde dig?
- Oprigtige komplimenter. Jeg er en sucker for dem. De går lige i hjertet og efterlader mig med en stemme, som når man taler til en labradorhvalp.
- Magien ved julen. 
- At finde et nyt yndlingsnummer.
- At opdage en sanger/et band, som man aldrig har hørt om før og pludselig være helt ivrig i hjertet efter at høre alt de har produceret.
- At forsvinde i en boble og fordybe mig så meget i en film, at den kryber ind under huden på mig og bliver der i flere dage. Det er så smukt, når det sker.
- At ligge foran en pejs/brændeovn. Årh. Lyden, den knitrende lyd. Og duften. 


Fortæl en hemmelighed om dig selv:
Jeg er enormt bange for om jeg nogensinde finder kærligheden igen. Jeg synes selv jeg er et godt catch. Personlighedsmæssigt. 
Men jeg er bange for om mit udseende er for langt fra en mands drøm om en perfekt kæreste, som man kan vise frem - og at en mand derfor vælger en kvinde med knap så skøn personlighed, men et langt bedre Barbiedukke-perfekt-udseende.

Fortæl en mere:
Jeg har en del bekymringer om min kælder og når jeg finder en kæreste.
Jeg bruger den som en losseplads. Faktisk er jeg så stort et rodehoved, at jeg er et svin dernede. Og jeg ved jo bare, at i det øjeblik jeg kommer i et fast forhold, bliver jeg nødt til at få muget ud dernede, så jeg ikke behøver at skamme mig over at vise ham hele mit hjem.


Fuck mand; det kommer til at koste en uges afspadsering.