tirsdag den 1. september 2015

Afvænning

Jeg skrider på afvænning. Fra Singlegruppen. Og lad mig fortælle jer hvorfor...



(Og det bliver ikke pænt. Men det bliver ærligt).



Ser I...jeg har opdaget en grim side af mig selv. Privat, socialt og rent arbejdsmæssigt er jeg pisse sød. Sarkastisk, mild, glad, omsorgsfuld og rar.
Men når jeg klikker mig ind i Singlegruppen, bliver jeg fyldt af en selvfed følelse. Og en trang til at fortælle dem der er dumme, at de er dumme. Jeg ser det nærmest som en borgerpligt.

Skrækkeligt, ikke?



Men det er sandheden. Det er bare ligesom om det er eskaleret. Og lige pludselig så jeg mig selv stå i en grøn uniform og pege ud i luften med strakt hånd og et lidt kraftigere overskæg end normalt.
Altså...det er jo ikke godt. Det kan vi godt blive enige om, ikke? Jeg er jo groft sagt ikke en skid bedre menneske, end de er.
(Bare klogere).


Sandheden er også, at 80% af dem er pisse overfladiske og uden nogen som helst evne for at gå i dybden og røre. Og diskutere. I deres verden er en diskussion = krig og ødelæggelse. De magter det ikke, fordi dagsordenen er: "Spred god karma. Vi elsker alle hinanden. Party party party. Vi kan ikke holde vores eget selskab ud". Det dybeste de formår er at smide et latterligt citat op.



Det er sandheden. Men sandheden er også, at jeg er en krampe i den gruppe. Og pisse dobbeltmoralsk. For jeg plejer jo at råbe højest op om, at der skal være plads til alle. Og at forskelligheder er sundt og godt.
Det mener jeg stadig, Bare ikke når jeg logger ind i gruppen. Åbenbart.

Så ja, jeg har været en kost derinde. En strid en af slagsen. Og det værste er at jeg har følt mig berettiget til det.
Argh, men for fanden; det er jo ikke sundt. (Men-de-er-virkelige-ikke-alderssvarende-rent-mentalt)
Har med garanti også forspildt enhver chance for at score derinde. Men på den anden side; der er ikke så mange mulige emner. Lige med undtagelse af en enkelt. Som er lige så arrogant i tonen som mig. Hvilket afholder mig fra at flirte tilbage. (How ironic). Men han er sgu liiige storsnudet nok til min smag. Og alt for tynd. Jeg må og skal have en bamsemand.

Så jeg skrider på afvænning. Melder mig ikke ud. Endnu. Skal lige snage lidt mere inden. (Rom blev ikke bygget på én dag. Kun drukket).Men har sendt ansøgning til en anden gruppe. Som ikke er så Korsbæk-komprimeret.



Så må jeg hellere lægge ud med en blødere stil.




Dedikeret til spassergruppen: