onsdag den 29. juli 2015

Mit pinlige jeg

Inspireret af en debat i morgenradioen, hvor de spørger efter pinlige ting man har gjort.

Helt seriøst, så skulle jeg sidde og tænke over hvilken episode jeg skulle vælge imellem. Er det bare mig, der er en omvandrende katastrofe? Eller er jeg bare den eneste, der husker? Og fortæller åbent om det?

Nu vil jeg prøve at samle nogen af dem i et indlæg.

* 2006 - blæsende efterårsdag. Gik op ad en ret så befærdet gade. Halvvejs oppe mod Torvet blæser nederdelen over hofterne.
Dasker den på plads - går videre.
Oppe ved Torvet får jeg øje på mig selv i et butiksvindue. Nederdel er ikke på plads bagpå. Nederdel ligger ovenpå røven. Alle bag mig har haft frit udsyn til stribede trusser og uldstrømpebukser med kile. Går ind i Danske Banks vestibule og overvejer længe et selvmord. Skammen er ikke til at bære.


* Da jeg nøs oppe ved kassen i supermarkedet og samtidig slog den største skid. (Er sket flere gange)


* Da jeg sked i bukserne. I bussen. Fordi min maveinfluenza ikke var overstået alligevel.


* Da jeg i 4. klasse blev hevet op til tavlen og skulle forklare, hvad der var på kortet, der var trukket ned. Jeg HADEDE at være op ved tavlen. Gik helt i svedig panik. Så jeg fik svaret: "Det ved jeg ikke, men det er større end Danmark".

Det var et kort over Fyn.


* Da jeg havde barselsgæster. Og hvor en veninde og jeg stod og kiggede på gavebordet og hvor jeg hiver verdens grimmeste syntetiske sparkedragt frem og siger; "Ej, se lige. Hvem fanden køber sådan en og giver det i gave?"

Det var gaven fra veninden. Som min ammehjerne havde glemt alt om.


* Da mine bryster hoppede ud af bh'en i Rema 1000. Og hvor jeg havde en poncho på med okay-store strikhuller.

* Da min kjoles knapper giver op, mens jeg kører bil. Uden jeg ved det. Hvor jeg holder foran fodgængerfelt og en passerende mand glor, som blev han betalt for det.
Tror da fanden...bryster hængte frit ude. Helt oppe i forruden.

* Da jeg en mørk vinter-sen-eftermiddag vil proppe bryster tilbage i bhen på jobbet. Stiller med mig ryggen mod bossen og knokler brysterne på plads. Foran butiksruden. Som er ret stor. Og som jo ligesom fungerer som et spejl.


* Da mine strømpebukserne begyndte at glide ned på vej hjem fra Super Best. Hvor jeg havde poser i begge hænder. Og en knælang nederdel.
Hvor strømpebukserne gled ned mellem knæene på vej over fodgængerfeltet. Foran ret mange biler.
Måtte gå andegang for ikke at fuldende katastrofen.
Skred bag en pølsevogn og tog dem af.


* Da jeg midt i en date i stearinlysenes skær, nøs. Hvor daten efterfølgende ikke rigtig kiggede mig i øjnene længere, men havde blikket rettet mod mit venstre øre.
Tror da fanden. Verdens største snotklat hang i håret.


* Da jeg midt i min lorte-stress, glemte at sætte indkøbskurven i "TIGER" tilbage, men vandrede op ad gågaden med kurven hængende på armen.

* Da jeg en varm sommerdag havde prøvet sko i en butik og bagefter glemt at tage låne-nylonstrømpen af og derfor trissede rundt i gågaderne med knælang nederdel og én nylonstrømpe i farven "ambré" (som sådan ca. er 50 nuancer mørkede end min hud) siddende i ål på det ene ben.

* Da jeg skulle lave rabarberkompot til mange mennesker. Tidligt om morgenen. Træt. Og først opdagede alt for sent, at jeg havde taget fejl af ingefær og jordskokker og derfor proppet revet jordskok i retten.
Sagde intet. Serverede det bare. Og fik masser af roser.

* Da jeg kørte i mine egne tanker på motorvejen fra Sønderjylland mod Silkeborg og pludselig var ret tæt på Ålborg.

* Da jeg tabte min ene sko på perronen og ned under regionaltoget, smed mig på alle fire for at fiske den op og fik mig placeret, så alle i toget kunne glo på min røv, fordi jeg så sjældent gik i så korte nederdele og derfor glemte alt om, at "på alle fire" nok ikke var den mest flatterende stilling,

* Da rulletrappen åd min lange nederdel.

* Da jeg åd en bøtte sukkerfri bolsher og nærmest sked mig selv til døde det halve af natten pga. sorbitolforgiftning.

* Da jeg i en brandert - efter over en halv flaske whisky - ringede til vagtlægen. Kan ikke huske andet end brudstykker fra samtalen og det er ikke kønt.
Slet ikke, når jeg var 37 år, da det skete.


Fortsættes...