onsdag den 15. april 2015

Dumpet i stedsans

Når man tager to personer, som hver i dén grad er dumpet i stedsans og propper dem alene i en bil, så skal det gå lidt galt.
Min søde kollega og jeg daffede af sted i går på en lille tur til et rammefirma (hedder det det?) for at få indrammet nogle billeder/plakater.
Det startede godt. Overraskende godt. Vi nåede frem til destinationen med kun en enkelt u-vending. Og taget i betragtning af at min kollega engang har brugt 8 timer på at køre fra Fyn til Aarhus, fordi hun mistede orienteringen, så var det ret godt klaret i går.
Men så var biksen flyttet. Til en anden by. Som ingen af os helt vidste hvilken retning af. Så den blev taget på gefühl og vi ankom da også...senere...efter en køretur i s-forms-rute.

Og...ja...jeg glæder mig til at få mit billede hjem at hænge. Det gør jeg. Og jeg er også overbevist om at de er dygtige til deres arbejde. Når man langt om længe har fået Fru. Grå-rammedame-med-udtalt-bestemmertrang-og-pisse-dårlig-smag-både-i-rammefarver-og-tøjstil-og-med-selvdødt-hår til at fatte, at NEJ - jeg ville ikke have rammet mit billede ind i en rød eller blå ramme - heller ikke selv om du insisterende gentager dig selv lidt for mange gange og fortæller, hvor frækt det ser ud.

Hør her...kønsorganer, underarme, brystkasser, øjne og lårmuskler er frække. En billedramme er ikke!

Så jeg valgte en helt stille og rolig u-sexet, u-fræk og neutral sort ramme til min plakat, som skal bringe lidt farve ind i mit hjem, som sgu ER lidt for hvidt i hvidt.





"Hov, har jeg ikke set den et sted før?", tænker du måske.



Jo!


Men ellers går det vel sådan set godt.

- Glad for job.

- Glad for at være hundepasser og kan ikke rigtig håndtere tanken om, at pelsdyret skal hjem til sin folkeregisteradresse igen på søndag. Holder frygtelig af ham. Også selv om han gøer hver gang der er aktivitet ude på gaden. Og også selv om han gnaver lidt i ting han ikke må gnave i - som f,eks. ledninger og min svamp fra brusekabinen og mine tånegle og tæer (fandemepisseklamt).

- Teenagerne har det også glimrende. Alt er ved det gamle. Uglen propper opvaskemaskinen til randen med mærkværdige optimistiske placeringer, når det er hendes køkkendag - og Sundhedssøn skælder og smælder og rydder op efter hende dagen efter, mens han giver mig foredrag om Ugle-opdragelse, køkkenhygiejne og oprydning.

- Sundhedssøn har udregnet og venligt fortalt mig, hvor mange kalorier der er i hver is, som jeg ellers har forsøgt at gemme i fryseren bag en pose ærter og en pakke falafler.

- Har fået mindre stress. Endelig. Men krop har ikke helt fattet det endnu, hvilket har forvandlet mig til en Herpes-hætte. Har klamt forkølelsessår, som insisterer på at blive boende i mundvige, selv om jeg marinerer mig selv i Zovir og har et overforbrug af Longo Vital.
Ligner jeg har en rå hakkebøf til at sidde i venstre side af munden.

- Har set flere flystyrt på YouTube og skal under ingen omstændigheder op i et fly igen. Nogensinde.

- Savner stadig gatemanager Lise fra CPH. Overvejer at skrive til hende på Facebook og spørge hvordan det går. På arbejdet.

- Har fået rabetmedlemsskab til Statoil. Var dernede i aftes efter cigaretter til mig selv og cola til Uglen. Forsøgte at forklare tankdame, at jeg altså ikke har bil og derfor ikke rigtig køber benzin dernede, men hun syntes det var en glimrende idé alligevel, for "jeg kunne få hver 6. cola gratis".

Så meget cola henter jeg sgu da ikke? Drikker det ikke engang selv længere.
Men Uglen er glad og glæder sig vist voldsomt til om fire cola'er.